Hotelli Haaween markkinointikampanjan suunnittelu
Holopainen, Liinu-Juulia (2022)
Holopainen, Liinu-Juulia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125522
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125522
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella brändikampanja. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda onnistunut suunnitelma, jonka lopputuloksena saatiin tehtyä onnistunut brändikampanja sosiaaliseen mediaan ja sitä kautta kasvattaa brändin tunnettuutta. Kohdeyrityksenä toimi rovaniemeläinen Haawe Oy.
Opinnäytetyön teoreettisessa osiossa käytiin läpi brändiä, markkinointiviestintää, brändimarkkinointia sekä hotellia käsitteenä. Teoreettisessa osassa tulivat käsitellyiksi brändin rakentaminen, sen muotoilu, mainonta, myyntityö sekä tiedotus- ja suhdetoiminta. Opinnäytetyössä keskityttiin myös Hotelli Haaween brändiin, missioon, arvolupaukseen ja tarinaan sekä lopuksi brändikampanjaan ja sen eri vaiheisiin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa pohjauduttiin markkinointikampanjan suunnitteluun ja käytiin läpi benchmarking-prosessia, sekä miten se vaikutti työn lopputulokseen.
Opinnäytetyön teoreettisessa osiossa käytiin läpi brändiä, markkinointiviestintää, brändimarkkinointia sekä hotellia käsitteenä. Teoreettisessa osassa tulivat käsitellyiksi brändin rakentaminen, sen muotoilu, mainonta, myyntityö sekä tiedotus- ja suhdetoiminta. Opinnäytetyössä keskityttiin myös Hotelli Haaween brändiin, missioon, arvolupaukseen ja tarinaan sekä lopuksi brändikampanjaan ja sen eri vaiheisiin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa pohjauduttiin markkinointikampanjan suunnitteluun ja käytiin läpi benchmarking-prosessia, sekä miten se vaikutti työn lopputulokseen.