Toiminnanohjausjärjestelmän digitaalinen markkinointisuunnitelma
Palokangas, Anni (2022)
Palokangas, Anni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125687
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125687
Tiivistelmä
Suomessa on paljon kokemattomia pientalorakennuttajia ja -rakentajia, jotka joutuvat etsimään tietoa rakennusprosessiin useista lähteistä. Tieto on paikoin hajanaista ja vaikeasti löydettävissä. Toimeksiantajayritys on pyrkinyt vastaamaan tähän tarpeeseen kehittämällä sovelluksen, joka antaa reaaliaikaista tietoa ja ohjeita rakennusprosessin aikana. Toimeksiantajayrityksen kehittämän toiminnanohjausjärjestelmän kaltaisia sovelluksia ei ole juurikaan markkinoilla. Tämän vuoksi sovelluksen onnistunut markkinoille saaminen on ensiarvoisen tärkeää.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli muodostaa käyttöönotettava markkinointisuunnitelma, jonka avulla toimeksiantaja yritys saa sovelluksensa markkinoille. Markkinointisuunnitelman avulla toimeksiantajayritys saa tehtyä mainonnasta sisällöllisesti yhteneväistä ja säännöllistä. Markkinointisuunnitelma on luotu olemassa olevan tiedon perusteella.
Opinnäytetyö on kaksiosainen. Ensimmäisessä osassa on teoriaa markkinointisuunnitelman muodostamisestä sekä mitä markkinointisuunnitelman muodostamisessa tulee huomioida. Opinnäytetyön toinen osa on liitteenä, jossa on toimeksiantajalle muodostettu markkinointisuunnitelma ja markkinoinnin vuosikello. Opinnäytetyö painottuu digitaalisen markkinoinnin keinoihin ja kanaviin sekä B2C-asiakkaille markkinointiin.
Markkinointisuunnitelmassa on ideoita toimeksiantajayritykselle toiminnanohjausjärjestelmän markkinointiin. Markkinoinnin vuosikelloon on aikataulutettu tehtäviä markkinoinnin toimenpiteitä vuoden ajalle ja sitä voidaan hyödyntää vuodesta toiseen. Markkinointisuunnitelma ja vuosikello tukevat säännöllistä ja yhdenmukaista markkinointia. Toimeksiantajayrityksen tulee mitata ja analysoida markkinoille lähtiessä kaikkia markkinoinnin toimenpiteitä sekä tarvittaessa kehittää markkinointisuunnitelmaan ja vuosikelloon merkittyjä markkinoinnin toimenpiteitä. Markkinointisuunnitelman ja markkinoinnin vuosikellon avulla toimeksiantaja saa tehtyä markkinoinnistaan tehokkaampaa. Markkinoinnille asetetuista tavoitteista on tullut konkreettisempia markkinointisuunnitelman laatimisen myötä. Opinnäytetyö sisältää suosituksia toimeksiantajalle markkinoinnin toteuttamiseen ja analytiikan hyödyntämiseen.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli muodostaa käyttöönotettava markkinointisuunnitelma, jonka avulla toimeksiantaja yritys saa sovelluksensa markkinoille. Markkinointisuunnitelman avulla toimeksiantajayritys saa tehtyä mainonnasta sisällöllisesti yhteneväistä ja säännöllistä. Markkinointisuunnitelma on luotu olemassa olevan tiedon perusteella.
Opinnäytetyö on kaksiosainen. Ensimmäisessä osassa on teoriaa markkinointisuunnitelman muodostamisestä sekä mitä markkinointisuunnitelman muodostamisessa tulee huomioida. Opinnäytetyön toinen osa on liitteenä, jossa on toimeksiantajalle muodostettu markkinointisuunnitelma ja markkinoinnin vuosikello. Opinnäytetyö painottuu digitaalisen markkinoinnin keinoihin ja kanaviin sekä B2C-asiakkaille markkinointiin.
Markkinointisuunnitelmassa on ideoita toimeksiantajayritykselle toiminnanohjausjärjestelmän markkinointiin. Markkinoinnin vuosikelloon on aikataulutettu tehtäviä markkinoinnin toimenpiteitä vuoden ajalle ja sitä voidaan hyödyntää vuodesta toiseen. Markkinointisuunnitelma ja vuosikello tukevat säännöllistä ja yhdenmukaista markkinointia. Toimeksiantajayrityksen tulee mitata ja analysoida markkinoille lähtiessä kaikkia markkinoinnin toimenpiteitä sekä tarvittaessa kehittää markkinointisuunnitelmaan ja vuosikelloon merkittyjä markkinoinnin toimenpiteitä. Markkinointisuunnitelman ja markkinoinnin vuosikellon avulla toimeksiantaja saa tehtyä markkinoinnistaan tehokkaampaa. Markkinoinnille asetetuista tavoitteista on tullut konkreettisempia markkinointisuunnitelman laatimisen myötä. Opinnäytetyö sisältää suosituksia toimeksiantajalle markkinoinnin toteuttamiseen ja analytiikan hyödyntämiseen.