Asiakastyytyväisyyskysely Power Kankaanpää
Pääjoki, Pauli; Pääjoki, Pauli (2022)
Pääjoki, Pauli
Pääjoki, Pauli
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125619
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125619
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakkaiden tyytyväisyyttä Power Kankaanpäähän. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä myyntityöhön. Toisena tavoitteena oli perehtyä asiakastyytyväisyyteen. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyyskysely Power Kankaanpäähän asiakkaille.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee myyntityötä sekä asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyössä perehdytään ensinnäkin myyntityön haasteisiin, hyvän myyjän tunnusmerkkeihin sekä myyntiprosessin vaiheisiin. Asiakastyytyväisyyttä lähestytään kertomalla asiakastyytyväisyyteen vaikuttavista tekijöistä sekä sen säilyttämisestä. Opinnäytetyössä perehdytään myös asiakastyytyväisyyden seuraamiseen ja tutkimiseen. Teoreettinen viitekehys antaa perustan empiiriselle tutkimukselle ja auttaa käsittelemään tutkimuksen päämäärää ja tarkoitusta.
Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena kyselylomakkeen avulla. Kyselylomake sisälsi Power Kankaanpään myymälää käsitteleviä kysymyksiä. Kyselyyn vastasi yhteensä 81 Power Kankaanpäässä asioinutta henkilöä.
Saatujen tulosten perusteella voidaan todeta, että vastaajat ovat pääosin tyytyväisiä Power Kankaanpään myymälään. Myymäläympäristöä pidettiin yleisesti siistinä ja henkilökuntaa palvelualttiina sekä asiantuntevana. Tuotevalikoiman hintaa sekä riittävyyttä pidettiin myös yleisesti hyvänä. Myymälällä löytyi parannettavaa muun muassa alennus- ja kampanjatuotteiden merkinnässä sekä riittävyydessä. Myymälän tulisi kiinnittää erityistä huomiota tulevaisuudessa palvelumyyntiin sekä sen kasvattamiseen.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee myyntityötä sekä asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyössä perehdytään ensinnäkin myyntityön haasteisiin, hyvän myyjän tunnusmerkkeihin sekä myyntiprosessin vaiheisiin. Asiakastyytyväisyyttä lähestytään kertomalla asiakastyytyväisyyteen vaikuttavista tekijöistä sekä sen säilyttämisestä. Opinnäytetyössä perehdytään myös asiakastyytyväisyyden seuraamiseen ja tutkimiseen. Teoreettinen viitekehys antaa perustan empiiriselle tutkimukselle ja auttaa käsittelemään tutkimuksen päämäärää ja tarkoitusta.
Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena kyselylomakkeen avulla. Kyselylomake sisälsi Power Kankaanpään myymälää käsitteleviä kysymyksiä. Kyselyyn vastasi yhteensä 81 Power Kankaanpäässä asioinutta henkilöä.
Saatujen tulosten perusteella voidaan todeta, että vastaajat ovat pääosin tyytyväisiä Power Kankaanpään myymälään. Myymäläympäristöä pidettiin yleisesti siistinä ja henkilökuntaa palvelualttiina sekä asiantuntevana. Tuotevalikoiman hintaa sekä riittävyyttä pidettiin myös yleisesti hyvänä. Myymälällä löytyi parannettavaa muun muassa alennus- ja kampanjatuotteiden merkinnässä sekä riittävyydessä. Myymälän tulisi kiinnittää erityistä huomiota tulevaisuudessa palvelumyyntiin sekä sen kasvattamiseen.