Myyntiprosessi B2B-myynnissä - opas etämyyntityöhön
Halpin, Jani (2022)
Halpin, Jani
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120225765
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120225765
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee B2B-myyntiprosessia myyntipäällikön näkökulmasta. Myyntiprosessi on jaettu tässä opinnäytetyössä kahdeksaan vaiheeseen. Tavoitteena on saada kokonaisvaltainen käsitys myyntiprosessista jokapäiväisen myyntityön parantamista varten.
Moderneilla työkaluilla on yleistä myydä etäyhteyksiä käyttäen. Opinnäytetyössä käsitellään etämyyntiin liittyviä käytännön tekniikoita henkilökohtaisen presenssin parantamiseen. Tänä päivänä myyjän on osattava käyttää myynnin työkaluja ja näissä osaamiserot korostuvat merkittävästi.
Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Leadventure Oy:lle. Produktina on tuotettu myyjän käsikirja, jota perehdytettäviä myyjä voidaan ohjeistamaan käyttämään ensimmäisten kuukausien aikana. Käsikirja sisältää myyntiprosessin ja myyntitekniikoita sekä ohjeita myyjän järjestelmien käyttöön.
Moderneilla työkaluilla on yleistä myydä etäyhteyksiä käyttäen. Opinnäytetyössä käsitellään etämyyntiin liittyviä käytännön tekniikoita henkilökohtaisen presenssin parantamiseen. Tänä päivänä myyjän on osattava käyttää myynnin työkaluja ja näissä osaamiserot korostuvat merkittävästi.
Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Leadventure Oy:lle. Produktina on tuotettu myyjän käsikirja, jota perehdytettäviä myyjä voidaan ohjeistamaan käyttämään ensimmäisten kuukausien aikana. Käsikirja sisältää myyntiprosessin ja myyntitekniikoita sekä ohjeita myyjän järjestelmien käyttöön.