Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Valmakaupan asiakastyytyväisyys Evijärvellä

Kirsilä, Vuokko (2022)

 
Avaa tiedosto
Kirsila_Vuokko.pdf (551.4Kt)
Lataukset: 


Kirsilä, Vuokko
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120225903
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Valmakaupan asiakastyytyväisyys Evijärvellä ja mahdolliset kehittämisehdotukset. Valmakaupan tuotevalikoimassa on pääasiassa maataloustarvikkeet ja Valion maitotaloustuotteet. Valmakauppa on evijärveläisten maidontuottajien osuuskunnan kauppa. Tällä hetkellä maito myydään Maitosuomelle ja myyntituloista maksetaan tuottajille maidon hinta. Tuloja muodostuu myös Valmakaupan myynnistä. Myymälärakennus on peruskorjattu, ja sen vieressä on kylmä varastorakennus. Naapurikunnissa ei ole maataloustarvikemyymälää, ja asiakkaita tulee myös naapurikunnista. Valmakaupan asiakastyytyväisyyttä ei ole tutkittu, joten tulosten perusteella kaupan henkilökunta saa palautetta toiminnastaan ja hallitus voi suunnitella jatkotoimenpiteitä. Opinnäytetyön toimeksiantajana on Evijärven Valmakauppa.
Tutkimuksessa käytettiin Webropolilla tehtyä kyselylomaketta. Kysely lähetettiin toimeksiantajan sähköpostista niille asiakkaille, joiden sähköpostiosoite oli käytettävissä. Lisäksi kaupan kassalla oli paperisia kyselylomakkeita niitä varten, jotka eivät voineet vastata kyselyyn sähköisesti. Kysely oli täytettävissä myös Valmakaupan Facebook-sivulla. Webropolilla täytetyt kyselyt analysoitiin ohjelman grafiikalla ja paperivastaukset käsin. Tulosten perusteella palvelun tekniseen ja toiminnalliseen puoleen oltiin tyytyväisiä. Tuotteiden hintatasoon toivottiin alennusta ja markkinoinnissa Facebook oli vastaajien mielestä merkittävin kanava. Ehkä tarjouksia voisi miettiä asiakkaiden houkuttelemiseksi ja päivittää Facebook-sivulle hintatietoja jatkuvasti ja näkyvästi. Silloin saataisiin väkeä liikkeelle ja myyntiä laajennettua.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste