Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Korpijärven kylätoimijoiden viestinnän tavoittavuus

Arpiainen, Iida (2022)

 
Avaa tiedosto
Arpiainen_Iida.pdf (925.1Kt)
Lataukset: 


Arpiainen, Iida
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120225931
Tiivistelmä
Suomessa on useita pieniä kyläyhteisöjä, joissa on aktiivista kylätoimintaa mm. yhdistysten ja seurojen ansiosta. Kylätoiminnan haasteeksi on noussut markkinointiviestintätaitojen ja resurssien puute.

Opinnäytetyön toimeksiantajia ovat Korpijärven kyläyhdistys ja Korpijärven Eräveikot, joiden toiminnan keskiössä on Korpijärven kylän asukkaiden yhteisöllisen toiminnan mahdollistaminen. Toiminnan haasteeksi on noussut kylälle muuttaneiden uusien asukkaiden tavoittaminen.

Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus Korpijärven kyläyhdistyksen ja Korpijärven Eräveikkojen markkinointiviestintä, -kanavien ja -keinojen tavoittavuudesta keskittyen Korpijärven kylän uusiin asukkaisiin. Tutkittavat markkinointikeinot ovat tapahtumat, markkinointikirjeet ja ulkomainonta, jotka ovat toimeksiantajien pääasialliset viestintäkeinot ja –kanavat.

Lisäksi opinnäytetyössä tutkitaan motiiveja kyläyhdistyksen ja metsästysseuran järjestämiin tapahtumiin osallistumiselle, sillä tieto on toimeksiantajille tärkeä sen edistäessä tapahtumamarkkinoinnin kohdistamista ja tapahtumien sisällön kehittämistä.

Korpijärven kyläyhdistyksen ja Eräveikkojen keskeisenä tavoitteena on rakentaa kylälle yhteisöllisyyttä asukkaiden kesken, ja siksi työssä sivutaan myös uusien asukkaiden kokemuksia siitä, onko yhteisöllisyyden tavoite heidän näkökulmastaan saavutettu.

Opinnäytetyön tietoperustassa syvennytään uusasiakashankinnan prosessiin sekä markkinointiviestintään ja sen keinoihin. Tietoperustassa käsitellään markkinointiviestinnän kanavien valintaa, ulkomainontaa, markkinointikirjettä ja tapahtumamarkkinointia.

Opinnäytetyön laadullinen tutkimus toteutettiin vuoden 2022 syksyllä viidellä teemahaastattelulla. Haastatteluiden avulla tutkittiin Korpijärven kyläyhdistyksen ja Korpijärven Eräveikkojen markkinointiviestinnän tavoittavuutta. Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että markkinointiviestintä ei ole tavoittanut kylällä alle kolme vuotta asuneita henkilöitä toivotusti. Tietoisuus Korpijärven kyläyhdistyksestä ja Korpijärven Eräveikoista ja näiden toiminnasta oli heikko, vaikka näiden markkinointiviestintä oli tavoittanut haastateltavat.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste