Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Rikosuhripäivystyksen Facebook-sivuston orgaanisen viestinnän kehittäminen

Kylmänen, Antti (2022)

 
Avaa tiedosto
Kylmanen_Antti_ont.pdf (11.80Mt)
Lataukset: 


Kylmänen, Antti
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120226004
Tiivistelmä
Facebookia viestinnässään käyttävät toimijat ovat haasteen edessä. Sosiaalisen median alustalla on yhä vaikeampi tavoittaa ihmisiä ilmaiseksi. Alustan käyttäjille syötetään yhä enemmän perheen ja ystävien julkaisuja, samalla kun yrityssivuja patistetaan satsaamaan rahaa mainoksiin näkyvyyden takaamiseksi.
Rikosuhripäivystys on yksi toimija, jolle hyvät neuvot ovat kalliit. Rikoksen uhrien, uhrien läheisten ja rikosasiassa todistavien auttamiseen erikoistunut järjestö tavoittaa suurimman osan yleisöstään Facebookin kautta. Järjestön Facebook-viestintä kuitenkin tavoittaa vuosi vuodelta vähemmän ihmisiä, minkä takia Facebook-viestinnän kehittäminen nousi tämän opinnäytetyön aiheeksi.
Mikä on Rikosuhripäivystyksen Facebook-viestinnän kohderyhmä? Miten järjestö voi selvitä Facebookin toimintalogiikan muutoksesta ja tavoittaa yleisönsä jatkossakin tehokkaasti? Millainen sisältö sitouttaa yleisön ja mikä hyvin sitouttavia julkaisuja yhdistää? Muun muassa näihin kysymyksiin opinnäytetyössä etsittiin vastauksia.
Vastauksia etsittiin analysoimalla Rikosuhripäivystyksen Facebook-julkaisuja vuoden ajalta sekä teettämällä kysely Rikosuhripäivystyksen Facebook-sivuston seuraajille. Pohjatietoa ja käytännön vinkkejä tarjosi sosiaalisen median ja markkinoinnin ammattilaisten tuottama lähdekirjallisuus.
Tulosten perusteella Rikosuhripäivystyksen Facebook-seuraajia kiinnostavat erityisesti järjestön palveluista kertovat sisällöt, sen verkkosivuilla julkaistut sisällöt, kuten blogit ja muut artikkelit, sekä ajankohtaisia rikosuhriasioita käsittelevät uutismedioiden artikkelit. Sitouttavimpia julkaisuja yhdistävät käsiteltävien aiheiden, kokemusten tai henkilöiden tuttuus sekä joissakin tapauksissa samaistuttavuus.
Tulevaisuudessa olisi arvokasta selvittää ainakin, miten Rikosuhripäivystyksen videosisältöjä voitaisiin kehittää käyttäjiä sitouttavammiksi sekä miten Facebook-viestintää voidaan tehokkaasti täydentää mainoksilla ja sponsoroiduilla julkaisuilla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste