Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskysely taide- ja kulttuurikeskuksen asiakkaille

Koskinen, Riitta (2022)

 
Avaa tiedosto
Koskinen_Riitta.pdf (1.247Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Koskinen, Riitta
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120426169
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Seinäjoella sijaitsevan taide- ja kulttuurikeskus Kalevan Navetan nykyisiä asiakkaita. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä vapaa-ajan käsitteeseen ja vapaa-ajan viettoon liittyviin tutkimuksiin. Toisena tavoitteena oli perehtyä asiakaskokemukseen. Tutkimuksen toteuttaminen oli opinnäytetyön kolmas tavoite. Sillä haluttiin saada selville, kuka Kalevan Navetan asiakas oikein on. Opinnäytetyön neljäntenä tavoitteena oli luoda Kalevan Navetan asiakasprofiilit. Opinnäytetyön ensimmäinen, lyhyt teoriaosuus käsittelee vapaa-aikaa. Osiossa käsitellään vapaa-ajan tarkoitusta, millaisena eri-ikäiset ihmiset sen kokevat, missä ja miten he vapaaaikaa viettävät sekä onko iällä merkitystä. Toinen teoriaosuus käsittelee asiakaskokemusta. Osio sisältää määrittelyä, syntyyn vaikuttavia tekijöitä, kosketuspintojen moninaisuutta ja odotusten ylittämistä merkityksellisten kokemusten tuottamisessa. Osio sisältää myös asiakaskokemuksen johtamiseen, tutkimiseen ja kehittämiseen liittyvän jakson, jossa kilpailuedun ja strategisen suunnittelun avulla pyritään asiakaskokemusta mittaamaan ja kehittämään. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimusaineisto kerättiin verkossa toteutettavan asiakaskyselyn avulla. Tutkimuskysymykset koostuivat vastaajien perustiedoista, vapaa-aikaan liittyvistä kiinnostuksen kohteista sekä siitä, millaisia taide- ja kulttuurikeskuksen palveluita he käyttävät ja miten he niitä käyttävät. Lisäksi kysyttiin sosiaalisen median käytöstä. Tutkimuksen kohderyhmä oli Kalevan Navetan asiakkaat. Kyselyyn vastasi yhteensä 197 henkilöä. Asiakasprofiilit laadittiin Kalevan Navetan nykyisten asiakkaiden vastauksista, joita oli 166 kappaletta. Tutkimustuloksista laadittiin seitsemän erilaista Kalevan Navettaa käyttävää asiakasprofiilia. Tutkimus osoitti, että suurin osa vastanneista käyttää taide- ja kulttuurikeskuksen lähes kaikkia palveluita, mutta varsin harvoin. Tutkimustulosten ja laadittujen asiakasprofiilien avulla on mahdollista perehtyä tarkemmin eri asiakasryhmiin ja toimeksiantajien omiin kehittämiskohteisiin. Laadituista asiakasprofiileista oli selkeästi havaittavissa, että lähes kaikki vastaajat käyttävät monia sosiaalisen median kanavia. Niiden kautta Kalevan Navetan on siis mahdollista kohdentaa markkinointiaan ja tavoittaa myös uusia asiakkaita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste