Provisio- ja kuukausipalkan vaikutus myyntiin
Humppi, Teemu (2022)
Humppi, Teemu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120426200
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120426200
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin kuinka provisio- ja kuukausipalkkaus vaikuttaa työntekijään sekä työnantajaan. Tavoitteena oli saada kattava tutkimus, joka helpottaa palkkausmallin päättämisessä.
Teoria osuudessa käsiteltiin johtamista, motivaatiota ja motivointia, aineetonta ja aineellista palkitsemista sekä palkkaustapojen vaikutusta myyntiin. Lopuksi tutkimusosion jälkeen läpikäytiin ja analysoitiin tuloksia, joiden pohjalta tehtiin johtopäätökset tutkimuksesta.
Tutkimuksessa käytettiin tutkinta-aineiston keruuseen haastatteluja. Kohdehenkilöt valittiin entisten ja nykyisten työkavereiden joukosta, jotka työskentelevät myynnin alalla provisio- tai kuukausipalkalla.
Tutkimuksessa päästiin tavoite lopputulokseen ja saatiin avattua kattavasti syitä miksi tietyissä tapauksissa tulisi päätyä tiettyyn palkkausmuotoon.
Teoria osuudessa käsiteltiin johtamista, motivaatiota ja motivointia, aineetonta ja aineellista palkitsemista sekä palkkaustapojen vaikutusta myyntiin. Lopuksi tutkimusosion jälkeen läpikäytiin ja analysoitiin tuloksia, joiden pohjalta tehtiin johtopäätökset tutkimuksesta.
Tutkimuksessa käytettiin tutkinta-aineiston keruuseen haastatteluja. Kohdehenkilöt valittiin entisten ja nykyisten työkavereiden joukosta, jotka työskentelevät myynnin alalla provisio- tai kuukausipalkalla.
Tutkimuksessa päästiin tavoite lopputulokseen ja saatiin avattua kattavasti syitä miksi tietyissä tapauksissa tulisi päätyä tiettyyn palkkausmuotoon.