Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändikäsikirja tapahtuman tukena: case Pikkuprovinssi

Ruuska, Emma (2022)

 
Avaa tiedosto
Ruuska_Emma.pdf (550.5Kt)
Lataukset: 


Ruuska, Emma
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120526418
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Seinäjoen kaupungin kulttuuripalveluille. Työn tarkoituksena ja tavoitteena oli toteuttaa brändikäsikirja lastenkulttuurifestivaali Pikkuprovinssille yhtenäisen visuaalisen ilmeen ylläpitämiseksi ja apuvälineeksi sen järjestämisessä.
Työni on toiminnallinen, sillä se sisältää kirjallisen osuuden lisäksi toimeksiantajalle toteutetun brändikäsikirjan. Kirjallisessa osuudessa paneuduttiin brändin määritelmästä sen persoonaan ja mielikuviin luoden kattauksen siitä, millainen oikeasti onkaan hyvä mieleenjäävä brändi. Brändikäsikirjan tarkoituksena on opastaa lastenkulttuurifestivaali Pikkuprovinssin visuaalisen ilmeen käyttöä ja kehittämistä, sekä toimia työkaluna tapahtuman kehittämisessä. Näiden lisäksi työssä tehdään katsaus Pikkuprovinssin brändi-identiteettiin sisältäen tapahtuman arvon eli ydinidentiteetin sekä myös läpikäynnin idean tapahtuman visuaalisen ilmeen takana. Työssä käydään läpi myös brändi-ilmeen anatomiaa, jossa on kerrottu tapahtuman visuaalisten elementtien ja niiden käytön lisäksi missiosta ja visiosta sekä käydään läpi logoon, typografiaan ja värimaailmaan liittyvät seikat. Samat asiat löytyvät pitkälti tekemästäni brändikäsikirjasta, joka on vain toimeksiantajan sisäisessä käytössä.
Työn keskeisenä tuotoksena on Seinäjoen kaupungin kulttuuripalveluille toteutettu brändikäsikirja, jonka idea lähti alunperin omakohtaisen kokemuksen ja näin ollen mielenkiinnon kautta. Olen itse luonut Pikkuprovinssin visuaalisen ilmeen, joten brändikäsikirjan tuottaminen oli mielekäs prosessi, sillä pääsin vaikuttamaan itse luonnollisesti myös sen suunnitteluun ja asettaa viralliset raamit ilmeen käytölle. Tulevaisuudessa muut ilmeen kanssa työnskentelevät pystyvät käyttää brändikäsikirjaa työkaluna joko sen ylläpitämisessä tai kehittämisessä. Mielestäni brändikäsikirja on onnistunut kokonaisuus, joka kertoo napakasti Pikkuprovinssin brändistä ja sen visuaalisesta ilmeestä, joka näkyy kauttaaltaan myös koko brändikäsikirjassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste