Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lautapelin käytettävyyssuunnittelu

Virtanen, Henna (2014)

Avaa tiedosto
Virtanen_Henna.pdf (3.210Mt)
Lataukset: 


Virtanen, Henna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060511928
Tiivistelmä
Pelisuunnittelun tavoite on mielekkäiden pelikokemusten luominen pelaajille. Lautapelin käytettävyyssuunnittelussa pelisuunnittelun ja käyttäjälähtöisen suunnittelun periaatteet yhdistyvät luonnollisesti. Esittelen erilaisia teorioita positiivisen käyttäjäkokemuksen ja mielekkään pelikokemuksen luomiseksi. Kuvailen käytettävyyssuunnittelun teoriaa yleisesti. Käsittelen myös pelikokemuksen kannalta oleellisia ihmisen kognitiivisia ominaisuuksia, jotka eivät ole riippuvaisia pelin teknologiasta.

Opinnäytetyöni projektiosuus muodostuu Manala-lautapelin suunnittelusta, prototyypin toteutuksesta ja testauksesta. Osuuteen sisältyy iteratiivista käytettävyyssuunnittelua soveltavan käyttäjälähtöisen pelisuunnitteluprosessin kuvailu ideoinnista aina ensim-mäisen käytettävyystestin arviointiin asti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste