Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

A glimpse behind the scenes: en handbok om hur en modevisning skapas

Holmberg, Patricia (2022)

Avaa tiedosto
Examensarbete (3.768Mt)
Lataukset: 


Holmberg, Patricia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120326083
Tiivistelmä
Syftet med examensarbetet är att få en fördjupad förståelse för processen av att skapa en modevisning och de olika momenten i evenemangsplaneringen, samt att jämföra teori om evenemangsplanering med ett existerande evenemang. Till arbetet skapas även en handbok som ger riktlinjer och en beskrivning i kronologisk ordning hur en modevisning går till från planeringsskede, till utförande och efterarbete. Orsaken till att respondenten har valt ämnet är för att få en bättre förståelse för hur en modevisning skapas. Arbetet och handboken är till nytta för estenomer, branschmänniskor och individer som vill skapa en modevisning.

Den teoretiska grunden tar upp definitionen av evenemang, planeringsprocessen, evenemangsdagen, efterarbete och modevisning som evenemang. Undersökningen innefattar kunskap och erfarenheter från personer som arbetar med modevisningar. Datainsamlingsmetoden som har valts är intervju och dataanalysmetoden som har valts är innehållsanalys.

I resultatet kan man se vilka moment av planeringen som används när en modevisning skapas. Resultatet visar att planeringsprocessen är lång och omfattar många moment som är viktiga att tänka på. Planeringsprocessens moment som framkommer i resultatet är koncept, team, tidslinje, risker, lokal, budget, val av modeller, strukturering av modevisningsdagen och utvärdering. Modevisningsdagen pågår endast några timmar, men det är mycket att tänka på och därför lönar det sig att strukturera upp dagen. Ett lyckat evenemang behöver planeras noggrant. I resultatet framkommer det att teamet och kommunikationen är en viktig del i planeringsprocessen, samt att ha ett starkt tema. Utifrån teorin, tidigare forskningar och tolkningen har en handbok skapats. Handboken tar upp den omfattande planeringsprocessens moment, modevisningsdagen, efterarbete, digitalisering av modevisning och avslutningsvis sex budord från branschmänniskor.
 
The purpose of this study is to gain a deepened understanding of the process behind the creation of a fashion show and the different elements of the event planning process, as well as comparing the theory behind event planning with an existing event. In addition to the study a handbook is made, which presents guidelines and a chronological description of a fashion show, from planning, to execution and post-event work. The author chose the subject to get a better understanding of how a fashion show is created. The study and the handbook are useful for beauty care students, people in the fashion industry and individuals who wants to create a fashion show.

The theoretical basis addresses the definition of an event, the planning process, the day of the event, the post-event work and fashion shows as an event. The research consists of knowledge and experiences of people working with fashion shows. The chosen data gathering method is interview and the chosen data analysis method is content analysis.

In the result it can be seen which elements of the planning process that are being used in the creation of a fashion show. The result shows that the planning process is long and consists of many elements which are important to remember. The result shows that the elements in the planning process are concept, team, timeline, risks, place, budget, choice of models, the structure of the fashion show day and evaluation. The day of the fashion show lasts only for a few hours, however there is a lot to keep in mind and therefore it’s worthwhile to structure the day. A successful event needs thorough planning. In the result it can be seen that the team and communication are an essential part of the planning process, as well as having a strong theme. A handbook has been made based on the theory, previous research and the interpretation of the result. The handbook addresses the elements in the extensive planning process, the fashion show day, post-event work, the digitization of a fashion show and lastly six commandments from people in the fashion industry.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste