Rosso Ympyrätalon kabinettipalvelun kehittäminen
Leppiniemi, Mona-Carita (2014)
Leppiniemi, Mona-Carita
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060511842
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060511842
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Rosso Ympyrätalon kabinettipalveluja nykyaikaisemmaksi ja löytää uusia tapoja markkinoida kabinettipalveluja.
Ensimmäinen tavoite oli kehittää kolme erilaista kokous- ja virkistyspalvelupakettia. Tavoitteeseen päästiin tutustumalla aiempiin opinnäytetöihin ja lähteisiin, joiden pohjalta syntyi kolme kokous- ja virkistyspakettia. Kahvittelupaketti on suunnattu nopeille kokouksen pitäjille, jotka haluavat pitää kokouksen rauhassa. Lounaspaketti on suunnattu pidemmille kokouksen pitäjille, jotka haluavat pitää taukoja kokouksen aikana. Illallispaketti on suunnattu enemmän virkistäytymiseen tai kokouksen jälkeiseen yhdessäoloon.
Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli kerätä kabinettipalvelujen käyttäjien mielipiteitä uudistetusta kabinettipalvelusta sekä kehittämisehdotuksia niiden edelleen kehittämiseksi. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Kabinettipalvelujen käyttäjien mielipiteitä kerättiin strukturoidulla asiakastyytyväisyyslomakkeella. Vastauksia saatiin viisi kappaletta, sillä asiakastyytyväisyyskyselyyn käytettävä aika oli rajallinen.
Asiakastyytyväisyyskyselyn vastausten perusteella kabinetin käyttäjät ovat melko tyytyväisiä kabinettiin nykyisellään. Erityisesti henkilökunnan palveluasennetta, yleistä siisteyttä ja yleistä viihtyvyyttä pidettiin kyselyssä erittäin tärkeinä. Kehitysehdotuksia Rosso Ympyrätalon kabinettiin ei tullut yhtään, joten kabinetin palvelua lähdettiin kehittämään oman asiakaskokemukseni ja asiakastuntemukseni perusteella sekä niiden palautteiden perusteella joita olen saanut asiakkailta ilman asiakastyytyväisyyskyselyä.
Kolmantena tavoitteena oli etsiä uusia markkinointitapoja uudistettujen kabinettipalvelujen markkinoimiseksi. Tavoitteeseen päästiin tutustumalla erilaisiin opinnäytetöihin, lähdemateriaaleihin, tutustumalla potentiaalisiin asiakkaisiin ja keskustelemalla toimeksiantajan kanssa. Tuloksena saatiin monta erilaista markkinointi-ideaa, esimerkiksi kabinetin nimikilpailu.
Ensimmäinen tavoite oli kehittää kolme erilaista kokous- ja virkistyspalvelupakettia. Tavoitteeseen päästiin tutustumalla aiempiin opinnäytetöihin ja lähteisiin, joiden pohjalta syntyi kolme kokous- ja virkistyspakettia. Kahvittelupaketti on suunnattu nopeille kokouksen pitäjille, jotka haluavat pitää kokouksen rauhassa. Lounaspaketti on suunnattu pidemmille kokouksen pitäjille, jotka haluavat pitää taukoja kokouksen aikana. Illallispaketti on suunnattu enemmän virkistäytymiseen tai kokouksen jälkeiseen yhdessäoloon.
Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli kerätä kabinettipalvelujen käyttäjien mielipiteitä uudistetusta kabinettipalvelusta sekä kehittämisehdotuksia niiden edelleen kehittämiseksi. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Kabinettipalvelujen käyttäjien mielipiteitä kerättiin strukturoidulla asiakastyytyväisyyslomakkeella. Vastauksia saatiin viisi kappaletta, sillä asiakastyytyväisyyskyselyyn käytettävä aika oli rajallinen.
Asiakastyytyväisyyskyselyn vastausten perusteella kabinetin käyttäjät ovat melko tyytyväisiä kabinettiin nykyisellään. Erityisesti henkilökunnan palveluasennetta, yleistä siisteyttä ja yleistä viihtyvyyttä pidettiin kyselyssä erittäin tärkeinä. Kehitysehdotuksia Rosso Ympyrätalon kabinettiin ei tullut yhtään, joten kabinetin palvelua lähdettiin kehittämään oman asiakaskokemukseni ja asiakastuntemukseni perusteella sekä niiden palautteiden perusteella joita olen saanut asiakkailta ilman asiakastyytyväisyyskyselyä.
Kolmantena tavoitteena oli etsiä uusia markkinointitapoja uudistettujen kabinettipalvelujen markkinoimiseksi. Tavoitteeseen päästiin tutustumalla erilaisiin opinnäytetöihin, lähdemateriaaleihin, tutustumalla potentiaalisiin asiakkaisiin ja keskustelemalla toimeksiantajan kanssa. Tuloksena saatiin monta erilaista markkinointi-ideaa, esimerkiksi kabinetin nimikilpailu.