Asiakkuuksien hallintajärjestelmä soveltuvuusselvitys
Jantunen, Topi (2022)
Jantunen, Topi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120726836
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120726836
Tiivistelmä
Työn tarkoitus oli tehdä CRM-järjestelmä soveltuvuusselvitys Tavastia Software Oy:lle. Tavoitteina oli tehdä järjestelmälle palvelinpuoli, verkkosivujen pohjat, käyttäjien luonti, järjestelmään kirjautuminen, organisaatioiden luominen, mahdollisten asiakkaiden luominen, niiden esittäminen ja datan muokkaaminen web selaimessa. Työ sisältää rakenteen ja pohjan käyttäjähallintajärjestelmälle, jota pystyy käyttämään useampi yritys samaan aikaan ilman pääsyä toistensa tietoihin.
Projektissa otettiin huomioon yrityksen käyttämät teknologiat ja jatkokehityksen soveltuvuuden mahdollisuus. Tavoitteena siis oli saada helposti muokattava pohja, jota yritys pystyy käyttämään ja muuttamaan omien tarpeittensa mukaan. Työ aloitettiin määrittelemällä tarpeet, suunnittelemalla toimiva kokonaisuus ja pilkkomalla työmäärä pienempiin osiin, joiden kanssa oli helpompi aloittaa työskentely.
Lopputuloksena oli toimiva palvelinpuoli CRM-järjestelmään. Data liikkui halutulla tavalla ja tieto esitettiin sille oikeissa osioissa. Sivuston käyttäjäpolku on suunniteltu ja toteutettu, määriteltyjen parametrien kautta. Sovellusta on mahdollista lähteä jatkokehittämään ja viimeistelemään ulkoasua haluttuun muotoon. Projektin esittelyn jälkeen työnohjaaja oli tyytyväinen lopputulokseen.
Projektissa otettiin huomioon yrityksen käyttämät teknologiat ja jatkokehityksen soveltuvuuden mahdollisuus. Tavoitteena siis oli saada helposti muokattava pohja, jota yritys pystyy käyttämään ja muuttamaan omien tarpeittensa mukaan. Työ aloitettiin määrittelemällä tarpeet, suunnittelemalla toimiva kokonaisuus ja pilkkomalla työmäärä pienempiin osiin, joiden kanssa oli helpompi aloittaa työskentely.
Lopputuloksena oli toimiva palvelinpuoli CRM-järjestelmään. Data liikkui halutulla tavalla ja tieto esitettiin sille oikeissa osioissa. Sivuston käyttäjäpolku on suunniteltu ja toteutettu, määriteltyjen parametrien kautta. Sovellusta on mahdollista lähteä jatkokehittämään ja viimeistelemään ulkoasua haluttuun muotoon. Projektin esittelyn jälkeen työnohjaaja oli tyytyväinen lopputulokseen.