Jälkimarkkinoinnin tehostaminen : case: Autoverkkokauppa
Suonpää, Toni (2022)
Suonpää, Toni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120726858
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120726858
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Autoverkkokaupan jälkimarkkinoinnin solmukohdat ja laatia niiden pohjalta kehityssuunnitelma, joka perustuu asiakkaiden odotuksiin sekä henkilöstön näkemykseen paremmasta asiakaskokemuksesta. Tulosten todenperäisyys varmistettiin vertaamalla vastauksia maahantuojien asiakastyytyväisyyskyselyjen tuloksiin, joissa on huomattavasti laajempi otanta.
Selvityksen teoriapohjaksi valittiin palvelumuotoilu ja asiakaskokemus, jotka ovat joustavia ja innovatiivisia tapoja kehittää liiketoimintaa henkilöstön kanssa. Prosessin aikana laadittiin yritykselle jälkimarkkinoinnin kehityssuunnitelma.
Suunnitelmaa hyödynnettiin yrityksen tulevan kauden budjetoinnissa mahdollistamalla keskitetyn ajanvarauksen, mobiilimekaanikko-järjestelmän sekä keskitetyn tuotehoidon kokeilun. Kokeiluilla uskotaan yrityksen pystyvän parantamaan jalkautumista markkinaan.
Selvityksen teoriapohjaksi valittiin palvelumuotoilu ja asiakaskokemus, jotka ovat joustavia ja innovatiivisia tapoja kehittää liiketoimintaa henkilöstön kanssa. Prosessin aikana laadittiin yritykselle jälkimarkkinoinnin kehityssuunnitelma.
Suunnitelmaa hyödynnettiin yrityksen tulevan kauden budjetoinnissa mahdollistamalla keskitetyn ajanvarauksen, mobiilimekaanikko-järjestelmän sekä keskitetyn tuotehoidon kokeilun. Kokeiluilla uskotaan yrityksen pystyvän parantamaan jalkautumista markkinaan.