How to automate customer acquisition?
Peltokoski, Eveliina (2022)
Peltokoski, Eveliina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120726951
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120726951
Tiivistelmä
Tässä opinnäytteessä tavoitteena oli löytää toimeksiantajayritykselle uusi toimintatapa, jolla automatisoida uusasiakashankintaa. Yritys järjestää isoja, tuhansien vierailijoiden tapahtumia. Tapahtumissa yritykset esittelevät ostamillaan osastopaikoilla tuotteitaan ja palveluitaan vierailijoille. Työssä keskitytään näihin yrityksiin eli näytteilleasettajiin. Tarkoituksena on tukea toimeksiantajan myyntiosastoa, keventämällä heidän työtään missä se on mahdollista.
Taustalla on pandemiasta johtuvat alan vaikeimmat vuodet, joista nyt pyritään nopeasti pääsemään eteenpäin. Opinnäytteessä haastateltiin prosessin kannalta keskeisimpiä tekijöitä yrityksessä ja tutkittiin olemassa olevia työkaluja uusasiakashankinnan digitalisoimiseen ja automatisoimiseen.
Nykyiseen prosessiin löydettiin lisäysehdotuksia ja kokeiltavia ohjelmia. Kokonaan uutta prosessia ei siis rakennettu, vaan täydennettiin olemamassa olevaa uusin ehdotuksin.
Taustalla on pandemiasta johtuvat alan vaikeimmat vuodet, joista nyt pyritään nopeasti pääsemään eteenpäin. Opinnäytteessä haastateltiin prosessin kannalta keskeisimpiä tekijöitä yrityksessä ja tutkittiin olemassa olevia työkaluja uusasiakashankinnan digitalisoimiseen ja automatisoimiseen.
Nykyiseen prosessiin löydettiin lisäysehdotuksia ja kokeiltavia ohjelmia. Kokonaan uutta prosessia ei siis rakennettu, vaan täydennettiin olemamassa olevaa uusin ehdotuksin.