Verkkokaupan perustaminen
Lampinen, Arttu (2022)
Lampinen, Arttu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827135
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827135
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kuvataan lisäravinneyrityksen verkkokaupan perustamisen vaiheet. Työ kattaa yrityksen alkutaipaleen, pohdintoja yritysmuodosta, teknisen toteutuksen, ja päättyy lopulta tuotokseen, joka on viimeistelyä valmis verkkokauppa, jonka avulla voidaan aloittaa liiketoiminta. Työssä keskitytään erityisesti verkkokaupan teknisiin valintoihin, sekä markkinointiin ja mainontaan. Kattavaa liiketoimintasuunnitelmaa ei luoda, mutta yrityksen suunnitteluun ja analyysiin käytetään apuna Business Model Canvas -mallinnusta.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda toimiva verkkokauppa, joka on valmis yritystoiminnan aloittamista varten. Tavoitteena on kerätä tietoa eri lähteistä ja toteuttaa vaadittavia toimenpiteitä ja prosesseja, joita verkkokaupan perustamisessa otetaan huomioon. Työstä on erityisesti apua aloittavalle ensikertalaiselle yrittäjälle, joka pohtii verkkokaupan perustamista pienellä budjetilla. Työssä käsitellään verkkokaupan perustamista työn kirjoitushetkellä vuonna 2022.
Työ on toiminnallinen opinnäytetyö. Tietoperustana on käytetty yritystoimintaan liittyvää tutkimusmateriaalia, sekä internet-lähteitä. Toimeksiantajana työssä on opinnäytetyöntekijä.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda toimiva verkkokauppa, joka on valmis yritystoiminnan aloittamista varten. Tavoitteena on kerätä tietoa eri lähteistä ja toteuttaa vaadittavia toimenpiteitä ja prosesseja, joita verkkokaupan perustamisessa otetaan huomioon. Työstä on erityisesti apua aloittavalle ensikertalaiselle yrittäjälle, joka pohtii verkkokaupan perustamista pienellä budjetilla. Työssä käsitellään verkkokaupan perustamista työn kirjoitushetkellä vuonna 2022.
Työ on toiminnallinen opinnäytetyö. Tietoperustana on käytetty yritystoimintaan liittyvää tutkimusmateriaalia, sekä internet-lähteitä. Toimeksiantajana työssä on opinnäytetyöntekijä.