Ole valmis! Some-kampanja aikuisten rekrytointiin : case: partiolippukunta Tuulihaukat ry.
Blomberg, Severi (2022)
Blomberg, Severi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827187
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827187
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli suunnitella ja toteuttaa rekrytointikampanja sosiaalisessa mediassa partiolippukunta Tuulihaukat ry:lle johtajapulan ratkaisemiseksi. Opinnäytetyössä pyrittiin selvittämään, miten kampanjan avulla saadaan toivottu määrä aikuisia mukaan partiotoimintaan. Johtajapulan ratkaiseminen estää toiminnan rajoittamisen ja mahdollistaa sen jatkumisen.
Kampanja toteutettiin kesällä 2022 ennen syyskauden toiminnan aloittamista, jolloin aikuisia tarvittiin ja se kesti neljä viikkoa. Kampanja toteutettiin Instagramissa ja Facebookissa Tuulihaukat ry:n omien johtajien someprofiileissa tarinajulkaisuin. Toteutetun kampanjan tulosten perusteella tullaan tekemään parannuksia tulevaisuutta varten.
Somemarkkinoinnin tietoperustassa esille nousivat tarinallistaminen ja viestinnän säännöllistämisen tärkeys. Tarinallistamista tuotiin kampanjassa esille johtajien omilla kokemuksilla. Viestinnän säännöllistämistä ympärivuotiseksi prosessiksi edistettiin luomalla Tuulihaukat ry:n pilvipalveluun kansio valmiille markkinointimateriaaleille.
Vaikka uusia aikuisia ei onnistuttu rekrytoimaan toimintaan, niin opinnäytetyön muut tulokset tuovat hyödyllistä dataa Tuulihaukat ry:lle. Lisäksi kampanjan tuloksia ja analytiikkaa voidaan käyttää vertailukohteena tulevissa kampanjoissa.
Kampanja toteutettiin kesällä 2022 ennen syyskauden toiminnan aloittamista, jolloin aikuisia tarvittiin ja se kesti neljä viikkoa. Kampanja toteutettiin Instagramissa ja Facebookissa Tuulihaukat ry:n omien johtajien someprofiileissa tarinajulkaisuin. Toteutetun kampanjan tulosten perusteella tullaan tekemään parannuksia tulevaisuutta varten.
Somemarkkinoinnin tietoperustassa esille nousivat tarinallistaminen ja viestinnän säännöllistämisen tärkeys. Tarinallistamista tuotiin kampanjassa esille johtajien omilla kokemuksilla. Viestinnän säännöllistämistä ympärivuotiseksi prosessiksi edistettiin luomalla Tuulihaukat ry:n pilvipalveluun kansio valmiille markkinointimateriaaleille.
Vaikka uusia aikuisia ei onnistuttu rekrytoimaan toimintaan, niin opinnäytetyön muut tulokset tuovat hyödyllistä dataa Tuulihaukat ry:lle. Lisäksi kampanjan tuloksia ja analytiikkaa voidaan käyttää vertailukohteena tulevissa kampanjoissa.