Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Liiketoiminnan kehittämissuunnitelma autonvuokrausalan yritykselle X

Georgsson, Kia (2022)

 
Avaa tiedosto
Georgsson_Kia.pdf (2.451Mt)
Lataukset: 


Georgsson, Kia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827347
Tiivistelmä
Autonvuokrausala on erittäin kilpailtu ja kilpailijoista erottuminen haastavaa, sillä alan tuotteet ovat kilpailijoilla usein samat tai samanlaiset. Alalla kilpaillaan pääasiassa hinnoilla ja näkyvyydellä. Autonvuokrausalalla on useita kansainvälisiä suuryhtiöitä, joiden joukosta paikallisesti toimivien pienyritysten voi olla vaikea erottautua. Kilpailun lisääntyessä ja alan siirtyessä entistä digitaalisemmaksi on yritysten tärkeää panostaa liiketoiminnan jatkuvaan kehittämiseen pysyäkseen mukana kilpailussa.

Tämä opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona. Opinnäytetyön toimeksiantaja on yksityinen autonvuokrausalan yritys, johon raportissa viitataan nimellä Yritys X. Toimeksiantona oli kehittää yritykselle liiketoiminnan kehittämissuunnitelma, jota yritys voi hyödyntää liiketoiminnassaan lähitulevaisuudessa.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on luoda liiketoiminnan kehittämissuunnitelma autonvuokrausalan yritykselle X. Yritys X:n tavoitteena on kehittää uusasiakashankintaa, joten opinnäytetyö on luotu yrityksen tavoitteen saavuttamista tukevaksi. Liiketoiminnan kehittämissuunnitelma auttaa yritystä kehittämään asiakkaan ostopolkua, jotta se on houkuttelevampi uusille asiakkaille, sekä parantamaan yrityksen näkyvyyttä tulevaisuudessa, jotta se on uusille asiakkaille saavutettavampi ja helpommin löydettävissä.

Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta, teoriaosuudesta sekä produktista. Teoriaosuudessa tutustutaan toimeksiantajayritykseen ja sen toimialaan. Teoriaosuudessa selvitetään yrityksen asiakkaan nykyinen ostopolku ja tutkitaan sen kehittämiskeinoja yrityksen kilpailukyvyn kehittämiseksi. Teoriaosuudessa perehdytään myös yrityksen hakukonenäkyvyyteen vaikuttaviin tekijöihin ja luodaan pohjaa Yritys X:n liiketoiminnan kehittämissuunnitelmalle.

Opinnäytetyön toinen osuus, produkti, on raportin liitteenä. Produkti on Yritys X:n liiketoiminnan kehittämissuunnitelma, josta yritys saa konkreettisia kehittämisohjeita yrityksen asiakkaan ostopolun kehittämiseen ja yrityksen näkyvyyteen liittyen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste