SaaS-myyjän opas
Pyrhönen, Herman (2022)
Pyrhönen, Herman
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827418
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120827418
Tiivistelmä
Myyntityö ja sen arvostus kehittyvät positiivisempaan suuntaan, ja etenkin hyviä myyjiä arvostetaan yrityksissä ja organisaatioissa korkealle. Toisten toki omatessa luontaisemmat lähtökohdat menestyäkseen myyntityössä pystyy tiettyihin avainasioihin keskittymällä ja oikean motivaation omaava henkilö oppia hyväksi myyjäksi.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda erityisesti SaaS-myynnin pariin mielivälle myyjälle realistinen kuva SaaS-myynnistä, B2B-myynnin prosesseista yleisesti ottaen sekä avata eroavaisuuksia perinteisen tuotemyyntiin rinnastettuna. Oppaan tarkoitus on myös auttaa kirjoittajaa syventämään ymmärrystään ja osaamistaan nykyisessä työssään SaaS-myynnin parissa.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu ratkaisumyynnin myyntiprosessista pääpiirteittäin sekä mitkä asiat oikein tehtynä myyjällä on isompi todennäköisyys päästä potentiaalisen asiakkaan kanssa kauppoihin, sekä mitä myynnissä menestyminen vaatii sinne mielivältä myös henkilötasolla.
Teoriaosuuden lisäksi liitteenä on itse SaaS-myyjän opas, jonka on tarkoitus toimia ohjenuorana itse työssä sekä hahmottaa arkea SaaS-myynnin pariin mielivälle henkilölle.
Opinnäytetyö on muodoltaan toiminnallinen, ja lähteistö koostuu B2B-myynnin kirjallisuudesta sekä kirjoittajan nykyisen työnantajan materiaaleista ja toiminnasta.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda erityisesti SaaS-myynnin pariin mielivälle myyjälle realistinen kuva SaaS-myynnistä, B2B-myynnin prosesseista yleisesti ottaen sekä avata eroavaisuuksia perinteisen tuotemyyntiin rinnastettuna. Oppaan tarkoitus on myös auttaa kirjoittajaa syventämään ymmärrystään ja osaamistaan nykyisessä työssään SaaS-myynnin parissa.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu ratkaisumyynnin myyntiprosessista pääpiirteittäin sekä mitkä asiat oikein tehtynä myyjällä on isompi todennäköisyys päästä potentiaalisen asiakkaan kanssa kauppoihin, sekä mitä myynnissä menestyminen vaatii sinne mielivältä myös henkilötasolla.
Teoriaosuuden lisäksi liitteenä on itse SaaS-myyjän opas, jonka on tarkoitus toimia ohjenuorana itse työssä sekä hahmottaa arkea SaaS-myynnin pariin mielivälle henkilölle.
Opinnäytetyö on muodoltaan toiminnallinen, ja lähteistö koostuu B2B-myynnin kirjallisuudesta sekä kirjoittajan nykyisen työnantajan materiaaleista ja toiminnasta.