Mielenterveyden teematunnit Kauhajoen Yhteiskouluun
Luukaslammi, Justiina (2022)
Luukaslammi, Justiina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927501
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927501
Tiivistelmä
Nuorten mielenterveyden häiriöt ovat viime vuosien aikana lisääntyneet tuoreimman kouluterveyskyselyn mukaan. Nuoret ovat myös itse alkaneet kiinnostua mielenterveys asioista. Tässä opinnäytetyössä on tarkasteltu alueellisesti Kauhajoen oppilaiden yleisimpiä mielenterveyden häiriöitä, niiden tunnistamista, selviytymistä sekä avun hakemista.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja tehdä teematuntikokonaisuus Kauhajoen Yhteiskoulun 8. -luokkalaisille oppilaille. Teematuntikokonaisuus pitää sisällään yleisimpien mielenterveyden häiriöiden tunnistamisen videoiden avulla, tietoa avun hakemisesta sekä pohdintaa erilaisista selviytymiskeinoista osallistavan tehtävän kautta.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä ja sen tuotoksena suunniteltiin ja tehtiin diaesitys käytettäväksi tilaajatyöryhmälle.
Tutkimuskysymyksenä opinnäytetyössä pohdittiin miten nuorten mielenterveyttä voidaan tukea toiminnallisen menetelmän avulla?
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja tehdä teematuntikokonaisuus Kauhajoen Yhteiskoulun 8. -luokkalaisille oppilaille. Teematuntikokonaisuus pitää sisällään yleisimpien mielenterveyden häiriöiden tunnistamisen videoiden avulla, tietoa avun hakemisesta sekä pohdintaa erilaisista selviytymiskeinoista osallistavan tehtävän kautta.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä ja sen tuotoksena suunniteltiin ja tehtiin diaesitys käytettäväksi tilaajatyöryhmälle.
Tutkimuskysymyksenä opinnäytetyössä pohdittiin miten nuorten mielenterveyttä voidaan tukea toiminnallisen menetelmän avulla?