Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen käyttäjäkokemuksen merkitys sijoituspalveluliiketoiminnassa

Hyytiäinen, Tarmo (2022)

 
Avaa tiedosto
Hyytiainen_Tarmo.pdf (1.334Mt)
Lataukset: 


Hyytiäinen, Tarmo
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927551
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan verkkopalveluiden käyttäjäkokemusta ja miten se vaikuttaa sijoituspalveluyhtiöiden kilpailukykyyn.

Tutkimustyö keskittyy suomalaisten varainhoitajien, sijoituspalveluyhtiöiden sekä arvopaperienvälittäjien vertailuun sekä havainnointiin näiden käyttäjäkokemuksesta. Tietoperustana toimivat alan ammattikirjallisuus ja artikkelit, toimialan sääntelyelinten kuten Finanssivalvonnan raportit sekä keskeisenä osana yhtiöiden palveluista julkisena saatava tieto.

Opinnäytetyössä esitellään kolme eri tutkimusta, joiden avulla on tutkittu sijoituspalveluyhtiöiden verkkopalveluita käyttäjien sekä palveluntarjoajien näkökulmasta. Tutkimuksessa käytettiin menetelminä verkkokyselyä, tutkimushaastatteluita ja palvelujen empiiristä tutkimusta. Tutkimusta varten on haastateltu palveluiden käyttäjiä sekä eri yhtiöiden työntekijöitä, jotka toimivat asiantuntijatehtävissä sijoituspalvelualalla.

Raportti käsittelee eri sijoituspalveluyhtiöiden verkkopalveluita niiden käyttäjäkokemuksen ja käytettävyyden osalta, joita verrataan näiden yhtiöiden taloudelliseen kehitykseen. Työn tulos esittelee toimialan digitalisaation yleistilannetta, asiakkaiden vaatimuksia verkkopalveluille sekä yhteenvedon verkkopalvelujen käyttäjäkokemuksen merkityksestä yritysten kilpailukyvylle. Tutkimus ei ota kantaa palveluiden tekniseen toteutukseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste