Markkinointikampanjan suunnittelu Kesis ja Pitkis-Sport -leirien potentiaalisille vapaaehtoisille
Nurmi, Anna (2022)
Nurmi, Anna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927657
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120927657
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli suunnitella digitaalinen markkinointikampanja koskien kahta Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n lasten ja nuorten leiriä, Kesis ja Pitkis-Sport -leiriä. Kampanja kohdennettiin leirien potentiaalisille vapaaehtoisille. Toimeksiantajana työssä toimi Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu ry.
Kampanjan tavoitteena oli saada lisää vapaaehtoisia näille kahdelle leirille. Lisäksi kampanjalla tavoiteltiin leirien ja koko yhdistyksen tunnettavuuden lisääntymistä sekä vapaaehtoistoiminnan kasvua. Kampanja tullaan toteuttamaan keväällä 2023 Instagramissa ja Facebookissa, joissa kohderyhmä pystytään tavoittamaan hyvin.
Kun perehdyttiin yhdistysten somemarkkinointiin, esille nousi erityisesti tarinallisuus sekä vuorovaikutus seuraajien kanssa. Nämä näkyvät kampanjan sisällössä, joka painottuu aiempien vapaaehtoisten omien kokemusten hyödyntämiseen, tarinat-ominaisuuden käytön lisäämiseen sekä kilpailuihin ja arvontoihin. Keskeistä on tuottaa informatiivista, monipuolista ja kiinnostavaa sisältöä, johon on helppo seuraajana samaistua.
Kampanjaa voidaan hyödyntää muun markkinoinnin tukena. Tulevaisuuden mahdollisuuksia ovat myös maksetun markkinoinnin sekä uusien kanavien, kuten TikTokin, testaaminen. The topic of the thesis was to plan a digital marketing campaign concerning two camps, Kesis and Pitkis-Sport. The camps are aimed at children and adolescents. The campaign will be targeted at potential volunteers in the camps. The thesis was commissioned by Lounais-Suomen Liikunta ja Urheilu ry.
The aim of the campaign is to get more volunteers for these two camps. In addition, the goal was to increase the awareness of the camps and LiikU ry as a whole, as well as seek growth in volunteering. The campaign will be implemented in spring 2023 on Instagram and Facebook, where the target group can be reached most efficiently.
When getting acquainted with the social media marketing of non-profit organizations, storytelling and interaction with followers came up. These will be reflected in the content of the campaign, which focuses on taking advantage of previous volunteers’ own experiences, increasing the use of stories-feature and competitions and giveaways. The key is to produce informative, diverse and interesting content that is easy to identify with as a follower.
The campaign will be used to support other marketing. Additional opportunities in the future include testing paid marketing and new channels, such as TikTok.
Kampanjan tavoitteena oli saada lisää vapaaehtoisia näille kahdelle leirille. Lisäksi kampanjalla tavoiteltiin leirien ja koko yhdistyksen tunnettavuuden lisääntymistä sekä vapaaehtoistoiminnan kasvua. Kampanja tullaan toteuttamaan keväällä 2023 Instagramissa ja Facebookissa, joissa kohderyhmä pystytään tavoittamaan hyvin.
Kun perehdyttiin yhdistysten somemarkkinointiin, esille nousi erityisesti tarinallisuus sekä vuorovaikutus seuraajien kanssa. Nämä näkyvät kampanjan sisällössä, joka painottuu aiempien vapaaehtoisten omien kokemusten hyödyntämiseen, tarinat-ominaisuuden käytön lisäämiseen sekä kilpailuihin ja arvontoihin. Keskeistä on tuottaa informatiivista, monipuolista ja kiinnostavaa sisältöä, johon on helppo seuraajana samaistua.
Kampanjaa voidaan hyödyntää muun markkinoinnin tukena. Tulevaisuuden mahdollisuuksia ovat myös maksetun markkinoinnin sekä uusien kanavien, kuten TikTokin, testaaminen.
The aim of the campaign is to get more volunteers for these two camps. In addition, the goal was to increase the awareness of the camps and LiikU ry as a whole, as well as seek growth in volunteering. The campaign will be implemented in spring 2023 on Instagram and Facebook, where the target group can be reached most efficiently.
When getting acquainted with the social media marketing of non-profit organizations, storytelling and interaction with followers came up. These will be reflected in the content of the campaign, which focuses on taking advantage of previous volunteers’ own experiences, increasing the use of stories-feature and competitions and giveaways. The key is to produce informative, diverse and interesting content that is easy to identify with as a follower.
The campaign will be used to support other marketing. Additional opportunities in the future include testing paid marketing and new channels, such as TikTok.