Verkkopeliohjelmointi GameMaker : Studiolla
Remes, Miikka (2022)
Remes, Miikka
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121228029
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121228029
Tiivistelmä
Verkkopeliohjelmointi on aste eteenpäin pelien kehityksessä. Nykyään pelien kehitys onnistuu yksittäisiltä henkilöiltä sekä pieniltä tiimeiltä suhteellisen vaivattomasti nykyaikaisilla pelimoottoreilla. Verkkopeliohjelmointi tuo mukanaan uusia haasteita pelikehitykseen ja sen tuomat ominaisuudet voivat olla kovin tuottoisia.
Työn aiheena oli tutustua verkkopeliohjelmointiin luomalla yksinkertainen verkkopeli käyttäen GameMaker: Studio -pelimoottoria.
Työssä käsitellään verkkopeliohjelmoinnin eri osuuksia, sen toteutus tapoja ja keinoja optimoida verkkoliikennettä.
Työn aiheena oli tutustua verkkopeliohjelmointiin luomalla yksinkertainen verkkopeli käyttäen GameMaker: Studio -pelimoottoria.
Työssä käsitellään verkkopeliohjelmoinnin eri osuuksia, sen toteutus tapoja ja keinoja optimoida verkkoliikennettä.
