Mikrobryggeriers marknadsföringsmetoder: en kvalitativ studie om relationer och värdeskapande i österbottniska mikrobryggeriers marknadsföring
Forsman, Ida (2022)
Forsman, Ida
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121228049
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121228049
Tiivistelmä
Pienpanimoala on kasvanut Suomessa valtavasti viime vuosina. Markkinoiden tuntemattomuudesta teollisuus on erikoistunut erikoisoluillaan yleisille olutmarkkinoille. Samaan aikaan myös kuluttajakäyttäytyminen on muuttunut, ja nykyään arvostetaan käsityöläistuotteita, vaikka erikoisoluiden harrastajat ovatkin edelleen suhteellisen pieni ryhmä. Pienpanimoille markkinoinnilla on merkittävä rooli markkinoiden näkyvyydessä.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia pienpanimoiden markkinointia keskittyen suhdemarkkinoinnin ja arvonluonnin merkitykseen sekä siihen, miten näitä käsitteitä voidaan soveltaa digimarkkinointiin. Perusteellinen katsaus moderniin markkinointiin ja digimarkkinointiin sekä markkinointistrategioihin tarjoaa yleiskuvan aiheesta.
Empiiriseen työhön sisältyy laadullinen tutkimus, joka toteutettiin haastatteluina kolmella Pohjanmaalla sijaitsevalla pienpanimolla. Tutkimus tarjoaa kokemuksellisen lisän työhön.
Tulokset osoittavat, että suhdemarkkinoinnilla ja arvonluonnilla on merkittävä vaikutus pienpanimoiden markkinointikäytäntöihin. Tulokset osoittavat myös, että arvon luominen on keskeistä digimarkkinoinnissa, joka on pienpanimoiden ensisijainen markkinointimenetelmä.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia pienpanimoiden markkinointia keskittyen suhdemarkkinoinnin ja arvonluonnin merkitykseen sekä siihen, miten näitä käsitteitä voidaan soveltaa digimarkkinointiin. Perusteellinen katsaus moderniin markkinointiin ja digimarkkinointiin sekä markkinointistrategioihin tarjoaa yleiskuvan aiheesta.
Empiiriseen työhön sisältyy laadullinen tutkimus, joka toteutettiin haastatteluina kolmella Pohjanmaalla sijaitsevalla pienpanimolla. Tutkimus tarjoaa kokemuksellisen lisän työhön.
Tulokset osoittavat, että suhdemarkkinoinnilla ja arvonluonnilla on merkittävä vaikutus pienpanimoiden markkinointikäytäntöihin. Tulokset osoittavat myös, että arvon luominen on keskeistä digimarkkinoinnissa, joka on pienpanimoiden ensisijainen markkinointimenetelmä.
