ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS : Kauneushoitola Nice. Face&Body
Nissilä, Johanna (2014)
Nissilä, Johanna
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060612090
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060612090
Tiivistelmä
Kauneushoitola Nice. Face&Body on Kokkolassa toimiva, vuonna 2010 perustettu kauneudenhoitoalan yritys. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kauneushoitola Nice. Face&Bodyn olemassa olevien asiakkaiden tyytyväisyyttä palvelun laatuun. Selvitettiin myös mihin asiakkaat ovat tyytyväisiä ja mitä kehitettävää toiminnassa on.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja tulokset analysoitiin SPSS-ohjelmalla. Asiakastyytyväisyyskysely suoritettiin aikavälillä 14.–26. huhtikuuta 2014, ja kokonaisotos oli 39 vastaajaa.
Työ koostuu johdanto-, teoria- ja empiirisestä osasta. Työn teoriaosa koostuu palvelun laadusta ja asiakastyytyväisyydestä. Tutkimuksen empiirisessä osiossa on yrityksen asiakastyytyväisyystutkimus.
Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan sanoa, että asiakkaat olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä saamaansa palveluun ja palvelutarjontaan. Erityisen tyytyväisiä asiakkaat olivat henkilöstön ammattitaitoon, asiakkaiden huomioimiseen ja hoitojen onnistumiseen. Tyytymättömimpiä asiakkaat olivat pysäköintimahdollisuuksiin, joihin kauneushoitola Nice. Face&Body ei valitettavasti pysty itse juurikaan vaikuttamaan.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää ja tulokset analysoitiin SPSS-ohjelmalla. Asiakastyytyväisyyskysely suoritettiin aikavälillä 14.–26. huhtikuuta 2014, ja kokonaisotos oli 39 vastaajaa.
Työ koostuu johdanto-, teoria- ja empiirisestä osasta. Työn teoriaosa koostuu palvelun laadusta ja asiakastyytyväisyydestä. Tutkimuksen empiirisessä osiossa on yrityksen asiakastyytyväisyystutkimus.
Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan sanoa, että asiakkaat olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä saamaansa palveluun ja palvelutarjontaan. Erityisen tyytyväisiä asiakkaat olivat henkilöstön ammattitaitoon, asiakkaiden huomioimiseen ja hoitojen onnistumiseen. Tyytymättömimpiä asiakkaat olivat pysäköintimahdollisuuksiin, joihin kauneushoitola Nice. Face&Body ei valitettavasti pysty itse juurikaan vaikuttamaan.