Marknadsanalys av Tyskland för Oy Winpos Ab : En kvalitativ studie om marknadsanalys
Åbonde, André (2022)
Åbonde, André
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328517
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328517
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään perusteellisesti sitä, mitä markkina-analyysi on ja miten yritys voi hyötyä markkina-analyysin käytöstä, kun se aikoo sijoittautua uusille markkinoille, tässä tapauksessa Saksaan. Tässä opinnäytetyössä tehdään Winposille markkina-analyysi sen selvittämiseksi, onko Saksa houkutteleva markkina-alue ja kannattaako sille avautua.
Markkina-analyysi on yleistymässä yritysten keskuudessa, ja sitä käytetään heti, kun uusille markkinoille on tultava. Markkina-analyysin tuloksiin päästään käyttämällä erilaisia analyyseja, sitten on analysoitava maata ja sen markkinoita, tutkittava kulttuuria ja yrityskulttuuria, tarkastella omaa liiketoimintaasi ja selvittää, toimiiko kaikki oikein, voisimmeko toimia paremmin ja mitä haluat saavuttaa. Tässä tutkielmassa tarkastellaan ja analysoidaan kaikkia näitä tekijöitä, ja ne räätälöidään erityisesti Winpos-yhtiötä varten, jotta se voisi saavuttaa parhaan mahdollisen tuloksen.
Tämän tutkielman tulokset osoittavat, että Saksa on houkutteleva markkina-alue monille suomalaisille yrityksille ja erityisesti Winposille. Winposilla on hyvät mahdollisuudet vakiinnuttaa asemansa Saksan markkinoilla, ja se auttaisi sitä laajentamaan liiketoimintaansa nykyisestä Skandinaviasta ja Pohjois-Euroopasta keskitetymmin Eurooppaan. On tärkeää ymmärtää, että täysin uusille markkinoille tulo ei ole helppoa, vaan se vaatii paljon aikaa ja rahaa, huolellista suunnittelua ja hyvin tarkkaa suunnitelmaa, jotta se toimisi. Siksi on äärimmäisen tärkeää, että on tarvittavat tiedot maasta ja sen markkinoista ja että kaikki toimii moitteettomasti kotirintamalla.
Markkina-analyysi on yleistymässä yritysten keskuudessa, ja sitä käytetään heti, kun uusille markkinoille on tultava. Markkina-analyysin tuloksiin päästään käyttämällä erilaisia analyyseja, sitten on analysoitava maata ja sen markkinoita, tutkittava kulttuuria ja yrityskulttuuria, tarkastella omaa liiketoimintaasi ja selvittää, toimiiko kaikki oikein, voisimmeko toimia paremmin ja mitä haluat saavuttaa. Tässä tutkielmassa tarkastellaan ja analysoidaan kaikkia näitä tekijöitä, ja ne räätälöidään erityisesti Winpos-yhtiötä varten, jotta se voisi saavuttaa parhaan mahdollisen tuloksen.
Tämän tutkielman tulokset osoittavat, että Saksa on houkutteleva markkina-alue monille suomalaisille yrityksille ja erityisesti Winposille. Winposilla on hyvät mahdollisuudet vakiinnuttaa asemansa Saksan markkinoilla, ja se auttaisi sitä laajentamaan liiketoimintaansa nykyisestä Skandinaviasta ja Pohjois-Euroopasta keskitetymmin Eurooppaan. On tärkeää ymmärtää, että täysin uusille markkinoille tulo ei ole helppoa, vaan se vaatii paljon aikaa ja rahaa, huolellista suunnittelua ja hyvin tarkkaa suunnitelmaa, jotta se toimisi. Siksi on äärimmäisen tärkeää, että on tarvittavat tiedot maasta ja sen markkinoista ja että kaikki toimii moitteettomasti kotirintamalla.