B2B marknadsföringsplan
Meckelborg, Annica (2022)
Meckelborg, Annica
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328586
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328586
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona saksalaisen elektroniikkalan yrityksen suomalaiselle tytäryhtiölle. Yrityksellä ei ole aiemmin ollut Suomen markkinoille suunnattua markkinointisuunnitelmaa.
Tällä uudella suomen markkinamahdollisuudet huomioon ottavalla markkinointisuunnitelmalla pyritään lisäämään yrityksen tunnettavuutta Suomessa ja erottumaan kilpailukykyisillä markkinoilla edukseen.
Teoreettisen osan lisäksi työ koostuu empiirisestä osasta, joka muodostaa markkinointisuunnitelman perustan. Markkinointisuunnitelma koostuu vuosikellosta, markkinointitoimenpiteistä ja brändin välittämisen tavoitteista.
Työn tuloksena on yritykselle räätälöity markkinointisuunnitelma joka otetaan käyttöön heti.
Tällä uudella suomen markkinamahdollisuudet huomioon ottavalla markkinointisuunnitelmalla pyritään lisäämään yrityksen tunnettavuutta Suomessa ja erottumaan kilpailukykyisillä markkinoilla edukseen.
Teoreettisen osan lisäksi työ koostuu empiirisestä osasta, joka muodostaa markkinointisuunnitelman perustan. Markkinointisuunnitelma koostuu vuosikellosta, markkinointitoimenpiteistä ja brändin välittämisen tavoitteista.
Työn tuloksena on yritykselle räätälöity markkinointisuunnitelma joka otetaan käyttöön heti.