Digitaalisen markkinointikampanjan analysointi : Turun AMK:n kevään 2022 toinen yhteishaku
Kaivoluoto, Julia (2022)
Kaivoluoto, Julia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328615
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328615
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda raportti ja analyysi kevään yhteishaun 2022 digitaalisen markkinointikampanjan tuloksista toimeksiantajayritykselle Turun AMK:n viestintäpalveluille. Raportti on liitetty opinnäytetyön liitteisiin. Analyysi on omana lukunaan ja sen tarkoitus on toimia raportin tukena avaamassa lukuja sekä auttaa saamaan kokonaisymmärrys kampanjan toimivuudesta.
Opinnäytetyön tietoperustaan koottiin monipuolisesti tietoa markkinointikampanjalle asetettavista tavoitteista, mittareista sekä tulosten analysoinnista. Lähdeaineistona käytettiin markkinoinnin ammattikirjallisuutta, toimeksiantajayrityksen kanssa käytyjä ryhmäkeskusteluja sekä ajantasaisia luotettavia internetlähteitä. Lähteiden avulla tietoperustaan ja analyysiin saatiin tuoretta sekä relevanttia lähdemateriaalia.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi selkeä raportti ja käytännönläheinen analyysi ja näiden pohjalta kehitysehdotukset markkinointikampanjoiden toteuttamiseen. Loppuluvussa todettiin, että mitattu ja analysoitu data ohjaa resurssit tuloksellisimpiin markkinointitoimenpiteisiin. Tärkeimmäksi kehitysideaksi nousi ehdotus markkinoinnin tavoitteellisemmasta suunnittelusta.
Opinnäytetyön tietoperustaan koottiin monipuolisesti tietoa markkinointikampanjalle asetettavista tavoitteista, mittareista sekä tulosten analysoinnista. Lähdeaineistona käytettiin markkinoinnin ammattikirjallisuutta, toimeksiantajayrityksen kanssa käytyjä ryhmäkeskusteluja sekä ajantasaisia luotettavia internetlähteitä. Lähteiden avulla tietoperustaan ja analyysiin saatiin tuoretta sekä relevanttia lähdemateriaalia.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi selkeä raportti ja käytännönläheinen analyysi ja näiden pohjalta kehitysehdotukset markkinointikampanjoiden toteuttamiseen. Loppuluvussa todettiin, että mitattu ja analysoitu data ohjaa resurssit tuloksellisimpiin markkinointitoimenpiteisiin. Tärkeimmäksi kehitysideaksi nousi ehdotus markkinoinnin tavoitteellisemmasta suunnittelusta.