Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalvelutyön toiminnan kehittäminen kannattavammaksi : case Yritys X

Siltanen, Annika (2022)

 
Avaa tiedosto
Siltanen_Annika.pdf (309.5Kt)
Lataukset: 


Siltanen, Annika
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121429756
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkasteltavana kohdeyrityksenä on Yritys X, joka on suoma-lainen markkinointia ja brändäystä toteuttava yritys. Työ toteutettiin laadullisena tapaustutkimuksena. Tavoitteena oli löytää asiakaspalvelutiimille kannattavampia prosesseja. Aineistonkeruussa hyödynnettiin teemahaastatteluja, havainnointipöytäkirjaa sekä kohdeorganisaation sisäisiä raportteja ja dataa asiakkaista.

Työn teoriaosuudessa käsitellään kannattavuutta, sen mittaamista sekä siihen vaikuttavia tekijöitä sekä myös asiakaskannattavuutta ja asiakkuudenluokittelua ja -johtamista.

Havainnointipöytäkirjan avulla selvitettiin Yritys X:lle tulevien puheluiden määrää ja sisältöä kolmen kuukauden ajalta. Tämän pohjalta laadittiin teemahaastattelukysymykset. Opinnäytetyön tuloksena syntyi kehitysideoita ja –ehdotuksia kohdeorganisaation asiakaspalvelun toiminnan tehostamiseksi. Ensimmäinen kehitysidea oli asiakaspalvelijoiden käyttöön laadittavat uudet automaattivastauspohjat. Seuraavaksi tärkein kehitysidea oli yrityksen nettisivujen järjestäminen siten, että asiakasohjeet ovat heti etusivulla helposti löydettävissä. Myös verkkokaupan ja tilausjärjestelmän ohjausta olisi tarpeen selkeyttää. Lisäksi verkkokauppaan tulisi lisätä muutamia kysytyimpiä tuotteita. Tärkeimpänä kaikista olisi tuotannonohjausjärjestelmästä lähtevä automaatti-viesti, josta asiakas voi seurata tilauksensa etenemistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste