Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

The role of social media on the business of small & medium-sized pizzerias & Indian restaurants in Finland during Covid-19

Ghauri, Muhammad Naeem (2022)

 
Avaa tiedosto
Ghauri_MuhammadNaeem.pdf (862.3Kt)
Lataukset: 


Ghauri, Muhammad Naeem
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121429782
Tiivistelmä
The core purpose of this research study is to measure the role and impact of social media on the performance and financial success of small & medium-sized pizzerias & Indian restaurants in Finland during the global pandemic of COVID-19.

A descriptive quantitative research methodology was used to measure the research questions of this thesis. A convenience sampling technique was used and data was collected through an online Google survey from 30 owners of small and medium-sized pizzerias and Indian Restaurants in Finland. Reliability, descriptive, correlation, and statistical regression analysis were done through SPSS software. For the references, I used Endnote software.

Results proved that social media positively impacted restaurants’ performance during the COVID-19 pandemic. This research further analyses that Business owners also used some different strate-gies such as downsizing restaurant staff, negotiations with property owners for discounted rents, best use of social media marketing, staff training and utilizing other food delivery platforms.

Future research should be conducted to analyse the other factors of the global pandemic of COVID-19 which might also impact the same-sized restaurants of other food. Big Chains like Mcd, KFC, Pizzahut, Classic Pizza etc should be included in future research to measure the impact of social media on their business during the global COVID-19 pandemic.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste