Metoder att förbättra kommunikation mellan kund och montör
Grönroos, Max (2022)
Grönroos, Max
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121429706
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121429706
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Länsiauto Oy. Länsiauto Oy on yksi Suomen suurimmista autoalan yrityksistä ja edustaa monia eri automerkkejä.
Alussa oli tarkoitus ottaa käyttöön huoltovideo-ohjelma ja dokumentoida mitä siihen tarvitaan. Mutta työn tarkoitus muuttui tutkimukseen siitä, että kuinka tällainen ohjelma otetaan käyttöön ja mitä etuja sillä on muihin järjestelmiin verrattuna. Huoltovideopalvelut perustuvat siihen, että asentaja tallentaa palvelun aikana videon, jossa hän esittelee kaikki huolto pisteet. Tämä video lähetetään siten asiakkaalle, jolloin hän voi hyväksyä lisätyöt suoraan sähköpostissa. Huoltovideo-ohjelmat ovat olleet käytössä joillakin korjaamoilla jo jonkin aikaa, mutta kaikki eivät ole vielä päättäneet ottaa sellaista käyttöön. Asiakkaalle palvelutilaisuuden tärkeimmistä asioista tehdyt tutkimukset osoittavat, että asiakas arvostaa eniten läpinäkyvää palvelua.
Johtopäätös on, että huoltovideo-ohjelmat tukevat kaikkia korjaamon asiakassuhteita läpinäkyvän palvelun kautta. Tällainen ohjelma ei myöskään ole suuri investointi verrattuna sen myönteisiin vaikutuksiin asiakkaan luottamukseen yritystä kohtaan.
Alussa oli tarkoitus ottaa käyttöön huoltovideo-ohjelma ja dokumentoida mitä siihen tarvitaan. Mutta työn tarkoitus muuttui tutkimukseen siitä, että kuinka tällainen ohjelma otetaan käyttöön ja mitä etuja sillä on muihin järjestelmiin verrattuna. Huoltovideopalvelut perustuvat siihen, että asentaja tallentaa palvelun aikana videon, jossa hän esittelee kaikki huolto pisteet. Tämä video lähetetään siten asiakkaalle, jolloin hän voi hyväksyä lisätyöt suoraan sähköpostissa. Huoltovideo-ohjelmat ovat olleet käytössä joillakin korjaamoilla jo jonkin aikaa, mutta kaikki eivät ole vielä päättäneet ottaa sellaista käyttöön. Asiakkaalle palvelutilaisuuden tärkeimmistä asioista tehdyt tutkimukset osoittavat, että asiakas arvostaa eniten läpinäkyvää palvelua.
Johtopäätös on, että huoltovideo-ohjelmat tukevat kaikkia korjaamon asiakassuhteita läpinäkyvän palvelun kautta. Tällainen ohjelma ei myöskään ole suuri investointi verrattuna sen myönteisiin vaikutuksiin asiakkaan luottamukseen yritystä kohtaan.