B2B-myynnin johtaminen hybridiympäristössä
Kiuru, Nea (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121429843
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121429843
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli B2B-myynnin johtaminen hybridiympäristössä. Opinnäytetyön tavoitteena oli saada tutkimuksista johtopäätöksiä, joilla yritys pystyy parantamaan omia toimintatapoja johtamisen suhteen.
Tutkimus suoritettiin puolistrukturoituina haastatteluina marraskuun 2022 aikana ja haastatteluihin osallistui viisi myyntijohtaja-taustaista henkilöä yrityksestä x. Haastattelut olivat kestoltaan 30 minuutin Teams-tapaamisia, jotka nauhoitettiin haastateltavien suostumuksella.
Tutkimuksen perusteella pystyttiin toteamaan, että tärkeimmäksi asiaksi B2B-myynnin johtamisessa koettiin myyjien ja tekemisen johtaminen. Haastattelujen perusteella voidaan myös todeta, että hybridijohtamista varten tulee luoda uusia rutiineja sekä toimintatapoja. Pullonkauloista eniten nousi esille prosessin tehottomuus, kun tiedon kirjaus tehdään moneen eri järjestelmään ja kanavaan.
Tutkimus suoritettiin puolistrukturoituina haastatteluina marraskuun 2022 aikana ja haastatteluihin osallistui viisi myyntijohtaja-taustaista henkilöä yrityksestä x. Haastattelut olivat kestoltaan 30 minuutin Teams-tapaamisia, jotka nauhoitettiin haastateltavien suostumuksella.
Tutkimuksen perusteella pystyttiin toteamaan, että tärkeimmäksi asiaksi B2B-myynnin johtamisessa koettiin myyjien ja tekemisen johtaminen. Haastattelujen perusteella voidaan myös todeta, että hybridijohtamista varten tulee luoda uusia rutiineja sekä toimintatapoja. Pullonkauloista eniten nousi esille prosessin tehottomuus, kun tiedon kirjaus tehdään moneen eri järjestelmään ja kanavaan.