Asiakastyytyväisyysselvitys mielentaidon verkkovalmennuksesta : case Varpu Hintsanen / TAPAHTUMO OY
Rantakoski, Nelli (2022)
Rantakoski, Nelli
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530070
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530070
Tiivistelmä
Opinnäytetyö perustuu Varpu Hintsasen tarjoamaan toimeksiantoon mielentaidon verkkovalmennuksesta. Toteutin asiakastyytyväisyysselvityksen Hintsasen suositusta Tahto-valmennuksesta. Yritys ei ole aiemmin tehnyt asiakastyytyväisyysselvitystä. Tavoitteena oli selvittää asiakastyytyväisyyden nykytila. Tulosten ja niistä pohjautuvien kehitysideoiden avulla toimeksiantaja pystyy kehittämään verkkovalmennusta entisestään.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu asiakastyytyväisyyteen ja asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä sekä niiden mittaamisesta. Ne luovat pohjan kyselylomakkeen laatimiselle, tuloksien analysoinnille ja kehitysehdotuksille.
Asiakastyytyväisyyden tämänhetkinen tila selvitettiin kvantitatiivisen kyselytutkimuksen avulla. Kysely lähetettiin toimeksiantajayrityksen sähköpostilistalla oleville asiakkaille ja siihen vastasi 171 Tahto-valmennusasiakasta. Kyselyn ansiosta saatiin paljon arvokasta tietoa siitä, mihin asioihin asiakkaat ovat tyytyväisiä ja mihin he toivoisivat parannusta. Kehityskohtina nähdään valmennuksen ja liveluentojen pituus, valmennuksen alusta sekä vähäinen vuorovaikutus. Tuloksia analysoidessa selvisi, että pääosin asiakkaat hyvin tyytyväisiä valmennukseen.
Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu asiakastyytyväisyyteen ja asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä sekä niiden mittaamisesta. Ne luovat pohjan kyselylomakkeen laatimiselle, tuloksien analysoinnille ja kehitysehdotuksille.
Asiakastyytyväisyyden tämänhetkinen tila selvitettiin kvantitatiivisen kyselytutkimuksen avulla. Kysely lähetettiin toimeksiantajayrityksen sähköpostilistalla oleville asiakkaille ja siihen vastasi 171 Tahto-valmennusasiakasta. Kyselyn ansiosta saatiin paljon arvokasta tietoa siitä, mihin asioihin asiakkaat ovat tyytyväisiä ja mihin he toivoisivat parannusta. Kehityskohtina nähdään valmennuksen ja liveluentojen pituus, valmennuksen alusta sekä vähäinen vuorovaikutus. Tuloksia analysoidessa selvisi, että pääosin asiakkaat hyvin tyytyväisiä valmennukseen.