Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

FysioPuiston ja Fysitan asiakaskokemus

Vuorela, Jenna (2022)

 
Avaa tiedosto
Vuorela_Jenna.pdf (813.3Kt)
Lataukset: 


Vuorela, Jenna
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530166
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia FysioPuiston ja Fysitan asiakaskokemusta ja asiakastyytyväisyyttä yritysten toimintaa kohtaan. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä palveluun. Toisena tavoitteena oli perehtyä asiakaskokemukseen. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus FysioPuiston ja Fysitan asiakkaille yhteistyössä näiden kanssa.

Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa palvelua käsittelevässä luvussa esitetään palvelutapahtuman vaiheet sekä palvelun laatu. Sen lisäksi perehdytään palvelun laadun varmistamiseen ja mittaamiseen. Asiakaskokemusta käsittelevässä luvussa selvitetään asiakaskokemuksen muodostumista, kosketuspisteitä, asiakkaan odotuksia, asiakastyytyväisyyttä ja -tyytymättömyyttä sekä asiakasuskollisuutta. Lisäksi käsitellään asiakaskokemuksen mittaamista ja tutkimista sekä kuinka asiakaskokemusta voidaan kehittää.

Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksen aineisto kerättiin asiakaskyselyn avulla, joka toteutettiin viikoilla 43 ja 44 FysioPuiston ja Fysitan asiakkaille yrityksien toimitiloissa Webropol-kyselyllä ja paperisella lomakkeella. Kyselylomakkeessa tiedusteltiin asiakkaiden perustietojen lisäksi palveluun ja asiakaskokemukseen liittyviä kokemuksia, kuten tyytyväisyyttä asiakaspalveluun ja ympäristöön. Kyselyyn vastasi 57 henkilöä.

Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että asiakkaat ovat yleisesti ottaen erittäin tyytyväisiä FysioPuiston ja Fysitan toimintaan. Palvelu koettiin asiantuntevaksi ja ammattitaitoiseksi sekä ystävälliseksi. Asiakkaat kokivat palvelun olevan laadukasta ja odotuksia vastaavaa. Tyytymättömyyttä asiakkaissa aiheutti ajanvarauksen hankaluus, etenkin nettiajanvarauksen puuttuminen, uuden ajan saanti ja tähän liittyen ilta-aikojen riittävyys. Sijaintiin liittyen vastaajat kokivat hankaluutta parkkipaikkojen suhteen. Lisäksi vastauksissa tuotiin esille tilojen ahtaus ja palveluaikojen täsmällisyys. Suositteluhalukkuuden mittaustuloksen mukaan suurin osa asiakkaista ovat suosittelijoita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste