Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Effective B2B marketing through creativity : literature review and current state in Finland

Saarukka, Claudia (2022)

 
Avaa tiedosto
Saarukka_Claudia.pdf (1.908Mt)
Lataukset: 


Saarukka, Claudia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530137
Tiivistelmä
B2B-markkinoinnissa perinteiset informaatio- tai opetuslähestymistavat vallitsevat vahvasti, vaikka tutkimukset osoittavat, että myös emotionaaliset ja luovat vetovoimat vaikuttavat yritysostajiin. Tämä opinnäytetyö tarjoaa syvempää näkemystä aiheesta Suomesta, mitä ei aiemmin ollut saatavilla. B2Bmarkkinointia muovaavien muutosten esittelyn lisäksi toteutettiin kvantitatiivinen analyysi, jonka avulla kerättiin tietoa, miten B2B-markkinoinnin ammattilaiset tällä hetkellä näkevät luovat lähestymistavat Suomen markkinoilla. Tärkeimmät havainnot viittaavat siihen, että enemmistö uskoo luovien lähestymistapojen tehokkaampaan vaikutukseen. Kuitenkin hallitsevat käsitykset ja resurssien puute nähdään esteinä näiden lähestymistapojen käytäntöön viemiselle. Tutkimus tukee näkemystä, että luovuuden merkitys B2B-markkinoinnissa kasvaa merkittävästi lähivuosina Suomessa.
 
Practices of traditionally informational or educational approaches hold strong in B2B marketing, although research shows that business buyers are also influenced by emotional and creative appeals. This thesis provides deeper insight on the topic from Finland, which has not been available before. In addition to introducing the latest changes shaping B2B marketing, a quantitative analysis was carried out to gather information on how creative approaches are currently viewed by B2B marketing professionals in the Finnish market. Key findings indicate that the majority believes in the more effective impact of creative approaches. However, the dominant perceptions and lack of resources are seen as barriers to take these approaches to practice. The study supports the view that the importance of creativity in B2B marketing will increase significantly in the next few years in Finland.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste