Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palveluvarastotoiminnan kehittäminen

Keskinen, Miila (2022)

 
Avaa tiedosto
Keskinen_Miila.pdf (411.2Kt)
Lataukset: 


Keskinen, Miila
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530164
Tiivistelmä
Työssä tutkitaan John Crane Safematic Oyn palveluvarastotoimintaa. Tutkimuksessa kartoitetaan palveluvaraston tilaus-toimitusketjua ja siihen liittyvää hankintatoimea. Tarkoituksena oli tutkia prosessia kokonaisuudessaan ja löytää siihen liittyviä ongelmakohtia ja haasteita. Tavoitteena oli luoda kehitysehdotuksia, joiden pohjalta yritys voi kehittää ja parantaa prosessia.

Työ toteutettiin kvalitatiivista ja kvantitatiivista menetelmää hyödyntäen. Työn tutkimustyyppi oli tutkimuksellinen kehittämistyö, mikä toteutettiin teoreettisena tutkielmana. Tutkimus toteutettiin haastatteluiden avulla ja haastatteluissa käytettiin avointa haastattelumenetelmää. Tutkimuksessa hyödynnettiin myös laajasti havainnointia. Tutkimuksessa kerättiin aineistoa kirjallisuudesta ja yrityksen sisäisistä järjestelmistä. Nykytila-analyysin pohjalta saatiin selkeää kuvaa prosessin tämänhetkisestä tilanteesta. Haastatteluja ja nykytila-analyysiä hyödyntäen pystyttiin syvällisemmin tutkimaan syy-seuraussuhteita prosessin ongelmakohdissa.

Tuloksista käy ilmi, että palveluvarastotoiminnan pohjimmainen ongelma on informaatiovirran haasteet. Tuloksena syntyi konkreettisia kehitysehdotuksia. Näiden avulla voidaan kehittää yrityksen sisäistä ja ulkoista kommunikaatiota. Prosessin kehittämisellä voidaan parantaa asiakaskokemusta ja tehostaa prosessin toimintaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste