Digimainonnan ostajan opas : case: Tagomo Digital Oy Ltd
Lundell, Tea (2022)
Lundell, Tea
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530359
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121530359
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda digitaalisen mainonnan ostajan opas. Sen avulla potentiaalisen asiakasyrityksen päättäjät voivat paremmin hahmottaa digimainonnan kokonaisuutta. Oppaaseen kerättyjä tietoja voidaan käyttää päätöksenteon tukena, kun suunnitellaan mainonnan ostamista esimerkiksi mainostoimistolta. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Tagomo Digital Oy:lle.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskitytään klikkauskohtaiseen hinnoitteluun perustuvan digitaalisen mainonnan palveluihin. Siinä tutkitaan digimainonnan hyötyjä yritykselle sekä ostopolun ja yrityksen tavoitteiden merkitystä mainonnan strategian luomista ohjaavina tekijöinä.
Opinnäytetyön tuotoksena luotiin ostajan opas potentiaalisten asiakasyritysten käyttöön. Sitä suunniteltaessa otettiin huomioon digimainonnan aiheita, jotka potentiaalisen asiakasyrityksen tulisi ottaa huomioon palvelua hankkiessaan. Sisällössä otettiin myös huomioon aiheita, joiden on toimeksiantajayrityksen taholta havaittu olevan potentiaalisten asiakasyritysten keskuudessa vaikeasti ymmärrettäviä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa keskitytään klikkauskohtaiseen hinnoitteluun perustuvan digitaalisen mainonnan palveluihin. Siinä tutkitaan digimainonnan hyötyjä yritykselle sekä ostopolun ja yrityksen tavoitteiden merkitystä mainonnan strategian luomista ohjaavina tekijöinä.
Opinnäytetyön tuotoksena luotiin ostajan opas potentiaalisten asiakasyritysten käyttöön. Sitä suunniteltaessa otettiin huomioon digimainonnan aiheita, jotka potentiaalisen asiakasyrityksen tulisi ottaa huomioon palvelua hankkiessaan. Sisällössä otettiin myös huomioon aiheita, joiden on toimeksiantajayrityksen taholta havaittu olevan potentiaalisten asiakasyritysten keskuudessa vaikeasti ymmärrettäviä.