Sastamalan yhteistoiminta-alueen maaseutuhallinnon asiakaspalvelun kehittäminen
Pyykkö, Tanja (2022)
Pyykkö, Tanja
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121630434
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121630434
Tiivistelmä
Sastamalan yhteistoiminta-alueen maaseutuhallinnossa on viime vuosina tapahtunut paljon henkilöstömuutoksia eläköitymisien vuoksi. Maaseututoimistossa haluttiin selvittää viljelijöiden tyytyväisyyttä asiakaspalveluun kyselyn avulla. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää asiakaspalvelun mahdolliset kehittämiskohteet. Opinnäytetyön tilaajana oli Sastamalan kaupungin maaseututoimisto ja työn tarkoituksena on toimia työelämän kehittämistehtävänä.
Kysely asiakastyytyväisyydestä toteutettiin Webropol-ohjelmalla. Jatkotutkimuksena haastateltiin Pirkanmaan alueella toimivien yhteistoiminta-alueiden päälliköitä erilaisten työtapojen vaikutuksesta asiakastyytyväisyyteen. Haastateltavia päälliköitä oli 4.
Kyselyyn vastasi 178 viljelijää, vastausprosentti oli 18,9 %. Kyselyn ja haastattelujen tuloksista selvisi, että viljelijät ovat hyvin tyytyväisiä maaseutupalveluiden toimintaan. Toimipisteiden ja palveluiden säilyminen omalla alueella oli viljelijöiden suurin huolen aihe. Uuden CAP-ohjelmakauden alkaessa tiedottaminen, hyvä tavoitettavuus ja henkilökohtainen palvelu tulevat olemaan tärkeä osa maaseututoimiston palveluja
Kysely asiakastyytyväisyydestä toteutettiin Webropol-ohjelmalla. Jatkotutkimuksena haastateltiin Pirkanmaan alueella toimivien yhteistoiminta-alueiden päälliköitä erilaisten työtapojen vaikutuksesta asiakastyytyväisyyteen. Haastateltavia päälliköitä oli 4.
Kyselyyn vastasi 178 viljelijää, vastausprosentti oli 18,9 %. Kyselyn ja haastattelujen tuloksista selvisi, että viljelijät ovat hyvin tyytyväisiä maaseutupalveluiden toimintaan. Toimipisteiden ja palveluiden säilyminen omalla alueella oli viljelijöiden suurin huolen aihe. Uuden CAP-ohjelmakauden alkaessa tiedottaminen, hyvä tavoitettavuus ja henkilökohtainen palvelu tulevat olemaan tärkeä osa maaseututoimiston palveluja