Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Achieving comics inspired 2D-look for a 3D game character with cel-shading aesthetics

Kähäri, Roni (2022)

 
Avaa tiedosto
Kahari_Roni.pdf (3.916Mt)
Lataukset: 


Kähäri, Roni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121630519
Tiivistelmä
The goal of this thesis was to discover and examine the techniques used to make real-time 3D game characters resemble 2D art inspired by comics and cartoons. The research was conducted by studying the history of games with 2D-stylized 3D art, as well as by reviewing literature, articles, and videos regarding the subject matter. The techniques found during the research were then used to create a character model in 2D-stylized 3D art to be used in a real-time game engine, providing a further practical look into the difficulties that may arise in the creation of a 2D-stylized 3D character model.

The key result of the research was the existence of various common techniques used in the creation of 2D-stylized 3D art, such as celshading, manual normal editing, and different texturing styles. For some aspects of development, multiple methods and solutions were found.

The results indicate there exist various contradictory ways to achieve the goal of 2D-stylized 3D game art, and which methods should be used depends on the artist’s resources and the desired art style. Further research on more techniques, as well as the effect of animations, would help provide a more comprehensive look at the possibilities of 2D-stylized 3D game art.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste