Yritysmyynnin kehittäminen yrityksessä Kello ja Kulta Jokinen Oy : b2b-myyntisuunnitelma
Kaikkonen, Viivi (2022)
Kaikkonen, Viivi
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121630468
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121630468
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittää yritysmyyntiä yrityksessä Kello ja Kulta Jokinen Oy. Toimeksiantona on luoda voimassa oleva B2B-myyntisuunnitelma, jonka avulla saadaan kehitettyä liiketoimintaa, sekä tunnettavuutta yritysmaailmassa. Yritysmyynti nähdään kuluttajamyynnin parissa toimivan yrityksen seuraavana investointina ja siksi sen suunnitteleminen on ajankohtaista syksyllä 2022.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee B2B-myynnin rakennetta, sekä sen myynti- ja ostoprosessin kohtaamista. Molemmissa osioissa huomioidaan digitalisaation vaikutukset prosesseihin. Teorian käsittely jatkuu myynnin johtamisen parissa, jolloin perehdytään johtamisen merkityksestä myyntityöhön ja tuloksien ylläpitämiseen. Teoreettinen osuus päättyy myynnin suunnitteluun, jossa käydään läpi kuusi oleellisinta vaihetta toimivan myyntisuunnitelman aikaansaamiseksi.
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona, jolloin työssä esitellään teoriaosuuden jälkeen toimeksiantaja. Toiminnallisen osuuden prosessi on esitetty tiivistettynä opinnäytetyössä. Tuotoksena on helppolukuinen ja yrityksen tarpeita vastaava B2B-myyntisuunnitelma. Varsinaista suunnitelmaa ei julkaista, vaan se on luovutettu toimeksiantajan käyttöön joulukuussa 2022. Suunnitelma on tarkoitettu otettavaksi heti käyttöön.
Opinnäytetyö on toteutettu syyskuun ja joulukuun 2022 välisenä aikana.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee B2B-myynnin rakennetta, sekä sen myynti- ja ostoprosessin kohtaamista. Molemmissa osioissa huomioidaan digitalisaation vaikutukset prosesseihin. Teorian käsittely jatkuu myynnin johtamisen parissa, jolloin perehdytään johtamisen merkityksestä myyntityöhön ja tuloksien ylläpitämiseen. Teoreettinen osuus päättyy myynnin suunnitteluun, jossa käydään läpi kuusi oleellisinta vaihetta toimivan myyntisuunnitelman aikaansaamiseksi.
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona, jolloin työssä esitellään teoriaosuuden jälkeen toimeksiantaja. Toiminnallisen osuuden prosessi on esitetty tiivistettynä opinnäytetyössä. Tuotoksena on helppolukuinen ja yrityksen tarpeita vastaava B2B-myyntisuunnitelma. Varsinaista suunnitelmaa ei julkaista, vaan se on luovutettu toimeksiantajan käyttöön joulukuussa 2022. Suunnitelma on tarkoitettu otettavaksi heti käyttöön.
Opinnäytetyö on toteutettu syyskuun ja joulukuun 2022 välisenä aikana.
