Developing coaching leadership style through a coaching program : changes in service managers thinking and behavior
Räsänen, Linda (2022)
Räsänen, Linda
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121630518
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121630518
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millaisia muutoksia Yritys X:n palvelupäälliköiden ajattelussa ja käyttäytymisessä on tapahtunut, kun he osallistuivat Yritys Y:n kaksi vuotta kestävään koulutusohjelmaan. Tutkimuksessa etsittiin myös vastauksia siihen, mitkä asiat edesauttoivat kehitystä ja mitkä estivät sitä tapahtumasta.
Tutkimuskysymykset olivat: Millaisia muutoksia palvelupäälliköiden ajattelussa ja käyttäytymisessä on tapahtunut Yritys Y:n koulutusohjelman aikana ja miten nämä muutokset näkyvät organisaatiossa? Mitkä koulutusohjelman ja työympäristön tekijät edistivät ajattelun ja käyttäytymisen muuttumista osallistujien mielestä? Tutkimus toteutettiin narratiivista lähestymistapaa käyttäen.
Tulokset osoittivat, että palvelupäälliköiden ajattelussa ja käyttäytymisessä on tapahtunut muutoksia. Tärkeiksi teemoiksi nousivat yksilöihin keskittyminen, luottamuksen rakentaminen ja muutokset ajankäytössä. Tutkimuksessa löydettiin asioita, jotka mahdollistivat muutoksen tapahtumisen ja näistä tärkein oli kollegoiden tuki. Yritys X sai konseptin asioista, jotka estivät kehitystä tapahtumasta ja sen avulla yritys voi pyrkiä ratkaisemaan nämä haasteet.
Opinnäytetyössä aihetta käsiteltiin eri näkökulmista ja projekti saavutti sille asetetut tavoitteet.
Tutkimuskysymykset olivat: Millaisia muutoksia palvelupäälliköiden ajattelussa ja käyttäytymisessä on tapahtunut Yritys Y:n koulutusohjelman aikana ja miten nämä muutokset näkyvät organisaatiossa? Mitkä koulutusohjelman ja työympäristön tekijät edistivät ajattelun ja käyttäytymisen muuttumista osallistujien mielestä? Tutkimus toteutettiin narratiivista lähestymistapaa käyttäen.
Tulokset osoittivat, että palvelupäälliköiden ajattelussa ja käyttäytymisessä on tapahtunut muutoksia. Tärkeiksi teemoiksi nousivat yksilöihin keskittyminen, luottamuksen rakentaminen ja muutokset ajankäytössä. Tutkimuksessa löydettiin asioita, jotka mahdollistivat muutoksen tapahtumisen ja näistä tärkein oli kollegoiden tuki. Yritys X sai konseptin asioista, jotka estivät kehitystä tapahtumasta ja sen avulla yritys voi pyrkiä ratkaisemaan nämä haasteet.
Opinnäytetyössä aihetta käsiteltiin eri näkökulmista ja projekti saavutti sille asetetut tavoitteet.