Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

En handlingsplan för användning av sociala medier för Haven Porvoo

Flykt, Cassandra (2022)

Avaa tiedosto
Cassandra Flykt.pdf (11.01Mt)
Lataukset: 


Flykt, Cassandra
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121730670
Tiivistelmä
Sociala medier utgör en stor del av marknadsföringen idag eftersom de är snabbt växande, och att vara aktiv på sociala medier är ett måste för företag för att de ska hänga med i utvecklingen. Mindre företag hamnar lätt efter konkurrenterna, eftersom de inte har samma resurser att satsa på marknadsföring som lite större företag har. Haven Porvoo är ett av de mindre företagen som hamnat i en sådan situation.
Examensarbetet har gjorts på Haven Porvoos begäran. Haven Porvoo är en marknadsföringsbyrå i Borgå, som erbjuder digitala marknadsföringstjänster, i huvudsak WordPress- hemsidor och nätbutiker. Syftet med arbetet var att bygga upp en effektiv handlingsplan för sociala medier för att hjälpa Haven Porvoo att aktivera sina existerande sociala mediekanaler samt hjälpa dem vara aktiva i fortsättningen för att bland annat öka synligheten för företaget. Detta gjordes genom att ta reda på vad varumärket står för samt genom att kartlägga företagets varumärkesidentitet med hjälp av en kvalitativ undersökning som baserade sig på intervjuer.
Arbetet består av en teoretisk och en empirisk del. Den teoretiska delen behandlar teori om varumärken, sociala medier i allmänhet, marknadsföring på sociala medier samt uppbyggandet av en handlingsplan för sociala medier. Den empiriska delen består av en kvalitativ undersökning i form av intervjuer för att kartlägga företagets nuläge gällande sociala medier samt varumärkesidentitet.
Slutprodukten är en klar, tydlig och relevant handlingsplan för sociala medier som stödjer uppnåendet av uppdragsgivarens mål och behov, och motsvarar uppdragsgivarens krav på arbetet. Dessutom har skribenten med undersökningen som grund kunnat dra slutsatser och ge uppdragsgivaren förbättringsförslag för att lyckas med marknadsföringen på sociala medier.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste