LinkedIn B2B-markkinointikanavana
Heikkilä, Miikka (2022)
Heikkilä, Miikka
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121830769
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121830769
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni luotiin markkinointiopas PK-yrityksen B2B-digimarkkinointiin LinkedInissä. Työn tarkoituksena on lisätä PK-yritysten markkinoinnista vastaavien henkilöiden tietoisuutta LinkedInistä markkinointikanavana.
Ihmiset usein mieltävät LinkedInin ainoastaan yksityishenkilöiden verkostoitumiseen käytettäväksi sosiaalisen median kanavaksi. LinkedIn on kuitenkin monipuolinen markkinointikanava, jossa on mahdollista toteuttaa markkinointia monessa eri mainosmuodossa äärimmäisen tarkkojen kohdennusten avulla. LinkedIniä on myös mahdollista käyttää yrityksen myynnin tukena sekä rekrytoinnin työkaluna.
Työni tavoitteena on lisätä tietoisuutta LinkedInistä markkinointikanavana ja esitellä LinkedIn-markkinoinnin kannalta hyödyllisiä ominaisuuksia mahdollisimman kattavasti. Työssäni keskitytään LinkedInin käyttöön B2B-markkinoinnissa enkä täten käsittele työssäni esimerkiksi yksityishenkilöiden LinkedInin käyttöä, kuten verkostoitumiseen ja työnhakuun liittyviä asioita.
Ihmiset usein mieltävät LinkedInin ainoastaan yksityishenkilöiden verkostoitumiseen käytettäväksi sosiaalisen median kanavaksi. LinkedIn on kuitenkin monipuolinen markkinointikanava, jossa on mahdollista toteuttaa markkinointia monessa eri mainosmuodossa äärimmäisen tarkkojen kohdennusten avulla. LinkedIniä on myös mahdollista käyttää yrityksen myynnin tukena sekä rekrytoinnin työkaluna.
Työni tavoitteena on lisätä tietoisuutta LinkedInistä markkinointikanavana ja esitellä LinkedIn-markkinoinnin kannalta hyödyllisiä ominaisuuksia mahdollisimman kattavasti. Työssäni keskitytään LinkedInin käyttöön B2B-markkinoinnissa enkä täten käsittele työssäni esimerkiksi yksityishenkilöiden LinkedInin käyttöä, kuten verkostoitumiseen ja työnhakuun liittyviä asioita.