Markkinoinnin suunnittelu Nötön Kyläkauppa Oy:n jurttamajoitukselle
Asell, Miikka (2022)
Asell, Miikka
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121630577
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121630577
Tiivistelmä
Markkinointi voi olla hankalaa, jos yrityksellä ei ole entuudestaan suunnitelmaa sen toteutukseen. Etenkin pienyrittäjän kiireisen arjen sekä rajallisten resurssien suhteen. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella markkinointia Nötön Kyläkauppa Oy:n jurttamajoitus liiketoiminnalle. Suunnittelussa keskityttiin vain yrityksen tärkeimpiin sosiaalisen median kanaviin, Facebookiin ja Instagramiin. Tavoitteena oli lisätä yrityksen jurttamajoitus liiketoiminnan tunnettavuutta ja tietoisuutta sekä edistää myyntiä.
Markkinoinnin suunnittelussa hyödynnettiin ajankohtaista teoriatietoa, toimeksiantajayrityksen yrittäjän kanssa käytyjä keskusteluja ja toiveita sekä itse kirjoittajan henkilökohtaisia kokemuksia yrityksessä työskentelemisen aikana.
Työn tuloksena syntyi kehittämisehdotuksia markkinoinnin parantamiseksi sekä markkinoinnin vuosikello. Markkinoinnin vuosikellon tarkoituksena on auttaa yrittäjää käyttämään sosiaalista mediaa tehokkaammin, ajoittamaan sisältöjen julkaisut optimaaliseksi sekä helpottaa yrittäjää kiireisen arjen keskellä. Markkinoinnin suunnittelun tulokset ja kehittämisehdotukset ohjaavat yrityksen markkinointia toimivampaan ja yhtenäiseen suuntaan sekä auttavat yrittäjää suunnittelemaan ja tuottamaan kanaviin laadullista ja säännöllistä sisältöä.
Markkinoinnin suunnittelussa hyödynnettiin ajankohtaista teoriatietoa, toimeksiantajayrityksen yrittäjän kanssa käytyjä keskusteluja ja toiveita sekä itse kirjoittajan henkilökohtaisia kokemuksia yrityksessä työskentelemisen aikana.
Työn tuloksena syntyi kehittämisehdotuksia markkinoinnin parantamiseksi sekä markkinoinnin vuosikello. Markkinoinnin vuosikellon tarkoituksena on auttaa yrittäjää käyttämään sosiaalista mediaa tehokkaammin, ajoittamaan sisältöjen julkaisut optimaaliseksi sekä helpottaa yrittäjää kiireisen arjen keskellä. Markkinoinnin suunnittelun tulokset ja kehittämisehdotukset ohjaavat yrityksen markkinointia toimivampaan ja yhtenäiseen suuntaan sekä auttavat yrittäjää suunnittelemaan ja tuottamaan kanaviin laadullista ja säännöllistä sisältöä.