Työn haasteet finanssialalla
Petäjäjärvi, Aleksi (2022)
Petäjäjärvi, Aleksi
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121730689
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121730689
Tiivistelmä
Päiväkirjan tarkoituksena oli suorittaa kuusi viikkoa kestävä raportointijakso, jossa päivittäisiä työtehtäviä tarkasteltiin ja kirjoitettiin ylös. Työn tavoitteena oli opiskelijan ammatillinen kehittyminen sekä sen analysointi valittujen teemojen kautta. Tarkastelujaksolle oli valittu ennalta kolme teemaa, joiden kautta tehtävien hoitoa analysoitiin. Pääteemoiksi valikoitui ajanhallinta, analyyttinen ajattelu sekä toiminta muuttuvassa pankkiympäristössä.
Opinnäytetyössä tiivistetään pankin asiakkuusneuvojan työtehtävät uusien asiakkuuksien hoidossa ja virkailijan työtehtäviin kohdistuvia sidosryhmiä sekä heidän suhteitaan. Tarkastelujakso alkoi 3.10.2022 ja päättyi 11.11.2022. Intensiivisen jakson aikana valitun kolmen teeman kautta päästiin tarkastelemaan kehityskohteita työn kautta tarkasti. Viikkoanalyyseissä käytettiin finanssialan asiantuntijoiden kirjoittamia kirjallisia ja verkossa olevia lähteitä, joita käytettiin tukena ammatillisen kehittymisen analysoimisessa kyseisellä viikolla
Uudet asiakkuudet-tiimin asiakkuusneuvoja toimii asiakasrajapinnassa. Päätehtäviin kuuluu asiakkuudenavaus sekä siihen liittyvien oheispalveluiden kartoitus ja täytäntöönpano. Asiakkuuden aloittaminen vaatii huolellisuutta sekä tarkkaavaisuutta. Tämän takia asiakkusneuvoja haluaakin kehittää omaa tarkkaavaisuutta huomatakseen erilaisia yksityiskohtia muuttuvien toimintatapojen keskellä. Myös useampien samanaikaisten työtehtävien kanssa täytyy olla korkea paineensietokyky, jota kontrolloidaan omalla ajanhallinnalla.
Tuloksena opinnäytetyöstä oli kuuden viikon raportointijakso, jossa opiskelija keskittyi kehittämään omaa osaamistaan pankkialan ammattilaiseksi. Jakson aikana tekijä sai tärkeää tietoa tehtävien vaatimustasosta sekä myös tehtävien luonteen muuttumisesta tiiviissäkin tahdissa. Raportissa nähdään, kuinka paljon asiakkuusneuvoja oppii uutta ja millä tavoin sopeudutaan muuttuvien toimintatapojen kanssa. Paljon uutta oppineena opiskelija on saanut valmiuksia tähdätä vaativampiin työtehtäviin nykyisen työn kautta.
Opinnäytetyössä tiivistetään pankin asiakkuusneuvojan työtehtävät uusien asiakkuuksien hoidossa ja virkailijan työtehtäviin kohdistuvia sidosryhmiä sekä heidän suhteitaan. Tarkastelujakso alkoi 3.10.2022 ja päättyi 11.11.2022. Intensiivisen jakson aikana valitun kolmen teeman kautta päästiin tarkastelemaan kehityskohteita työn kautta tarkasti. Viikkoanalyyseissä käytettiin finanssialan asiantuntijoiden kirjoittamia kirjallisia ja verkossa olevia lähteitä, joita käytettiin tukena ammatillisen kehittymisen analysoimisessa kyseisellä viikolla
Uudet asiakkuudet-tiimin asiakkuusneuvoja toimii asiakasrajapinnassa. Päätehtäviin kuuluu asiakkuudenavaus sekä siihen liittyvien oheispalveluiden kartoitus ja täytäntöönpano. Asiakkuuden aloittaminen vaatii huolellisuutta sekä tarkkaavaisuutta. Tämän takia asiakkusneuvoja haluaakin kehittää omaa tarkkaavaisuutta huomatakseen erilaisia yksityiskohtia muuttuvien toimintatapojen keskellä. Myös useampien samanaikaisten työtehtävien kanssa täytyy olla korkea paineensietokyky, jota kontrolloidaan omalla ajanhallinnalla.
Tuloksena opinnäytetyöstä oli kuuden viikon raportointijakso, jossa opiskelija keskittyi kehittämään omaa osaamistaan pankkialan ammattilaiseksi. Jakson aikana tekijä sai tärkeää tietoa tehtävien vaatimustasosta sekä myös tehtävien luonteen muuttumisesta tiiviissäkin tahdissa. Raportissa nähdään, kuinka paljon asiakkuusneuvoja oppii uutta ja millä tavoin sopeudutaan muuttuvien toimintatapojen kanssa. Paljon uutta oppineena opiskelija on saanut valmiuksia tähdätä vaativampiin työtehtäviin nykyisen työn kautta.
