Uuden asiakkaan käyttöönottoprosessi tilitoimistossa
Savolainen, Jenni (2022)
Savolainen, Jenni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121930812
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121930812
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajayritykselle jäsennelty sekä selkeä asiakkaanaloitusprosessi Heeroksessa, sillä nykyistä prosessia haluttiin selventää. Oppaasta haluttiin selkeä ja helposti seurattava, jolloin nekin, jotka eivät ole järjestelmään aikaisemmin asiakasta perustaneet, pystyvät tästä suoriutumaan mahdollisimman vaivattomasti.
Opinnäytetyö käsittelee teoriaosuudessa asiakkuutta tilitoimistossa sekä asiakkuuden elinkaarta. Tämän jälkeen teoriassa keskitytään asiakasprosesseihin sekä niiden määrittelyyn ja suunnitteluun. Opinnäytetyön empiirisessä osassa käydään läpi oppaan luontiprosessia, sen eri vaiheita sekä lopputuloksia ja päätelmiä.
Toimeksiantona luodun oppaan tarkoituksena on helpottaa ja tukea asiakkaanluontia kirjanpitojärjestelmässä. Opas on tehty toimeksiantajan yrityksen yksityiseen käyttöön, eikä sitä näin ollen julkaista opinnäytetyöraportin yhteydessä.
Opinnäytetyö käsittelee teoriaosuudessa asiakkuutta tilitoimistossa sekä asiakkuuden elinkaarta. Tämän jälkeen teoriassa keskitytään asiakasprosesseihin sekä niiden määrittelyyn ja suunnitteluun. Opinnäytetyön empiirisessä osassa käydään läpi oppaan luontiprosessia, sen eri vaiheita sekä lopputuloksia ja päätelmiä.
Toimeksiantona luodun oppaan tarkoituksena on helpottaa ja tukea asiakkaanluontia kirjanpitojärjestelmässä. Opas on tehty toimeksiantajan yrityksen yksityiseen käyttöön, eikä sitä näin ollen julkaista opinnäytetyöraportin yhteydessä.