Analys och utveckling av visuell kommunikation av fritidsfordon på Instagram och webbplats: en jämförelse av KABE, Hobby och Adria
Sundman, Benjamin (2022)
Sundman, Benjamin
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121930905
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121930905
Tiivistelmä
Detta är ett examensarbete vars syfte är att analysera och bidra med förbättringspunkter för fritidsfordonsvarumärken på sociala medieplattformen Instagram samt deras webbplatser. De varumärken som analyseras i detta arbete är svenska KABE, tyska Hobby och slovenska Adria.
Som läsare kommer man få ta del av teori med fokus på digital marknadsföring och visuell kommunikation, samt sociala medieplattformen Instagram och webbplatser. Inom visuell kommunikation får man som läsare en insikt i färgers betydelse, typografi, bild, struktur och komposition. En djupare inblick i hur man marknadsför sig på Instagram tas även upp. Skribenten har valt att göra en jämförande analys av existerande material från de ovannämnda varumärkena. Litteratur och webbplatser har använts som källor för den teori som presenteras.
Slutprodukten, som är en redogörelse för skribentens observerade skillnader och likheter mellan teori och existerande marknadsföringsmaterial samt förbättringspunkter, lyfts fram i slutet av arbetet.
Som läsare kommer man få ta del av teori med fokus på digital marknadsföring och visuell kommunikation, samt sociala medieplattformen Instagram och webbplatser. Inom visuell kommunikation får man som läsare en insikt i färgers betydelse, typografi, bild, struktur och komposition. En djupare inblick i hur man marknadsför sig på Instagram tas även upp. Skribenten har valt att göra en jämförande analys av existerande material från de ovannämnda varumärkena. Litteratur och webbplatser har använts som källor för den teori som presenteras.
Slutprodukten, som är en redogörelse för skribentens observerade skillnader och likheter mellan teori och existerande marknadsföringsmaterial samt förbättringspunkter, lyfts fram i slutet av arbetet.