Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoijan valmistautuminen metaversumiin

Laakso, Sampo (2022)

 
Avaa tiedosto
Laakso_Sampo.pdf (1.938Mt)
Lataukset: 


Laakso, Sampo
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121931060
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä mahdollisuuksia markkinoinnilla on virtuaalisissa ympäristöissä eli metaversumissa ja miten markkinoijien kannattaa valmistautua metaversumin tulemiseen.

Työssä perehdyttiin ensin itse metaversumiin, sekä sen toimintatapoihin ja eri osiin. Itse metaversumiin perehtymisen jälkeen käsiteltiin sitä, miksi metaversumissa kannattaa markkinoida sekä miten sitä tehdään. Lopussa tarkasteltiin eri tapoja markkinoida virtuaaliympäristöissä kolmen brändiesimerkin avulla. Nämä brändit ovat alkaneet jo käyttämään virtuaalisia alustoja osana markkinointiaan.

Opinnäytetyössä saatiin selville, että virtuaaliset maailmat luovat markkinoijille paljon mahdollisuuksia, jotka eivät olisi fyysisessä maailmassa mahdollisia. Fyysisen maailman rajoja rikkomalla ja dataa hyödyntämällä markkinoijat voivat tehdä asiakaskokemuksesta entistä paremman sekä tehostaa markkinointiaan.

Tuloksia voivat hyödyntää markkinoijat, jotka haluavat perehtyä uusiin ja innovatiivisiin markkinointitapoihin. Opinnäytetyö on myös markkinoijille, joilla on jopa mahdollisuus päästä toteuttamaan markkinoinnin uusia keinoja. Aiheeseen voi perehtyä myös ottamalla metaversumin markkinoinnista hyödyllisiä elementtejä fyysisen maailman markkinointiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste