Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnässä hyödynnettävien asiantuntijoiden rooli kuluttajan ostopäätöksessä : case: Orkla Care Finland, Nutrilett

Lukkari, Ella (2022)

Avaa tiedosto
Lukkari_Ella.pdf (2.228Mt)
Lataukset: 


Lukkari, Ella
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022122031096
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia toimeksiantajaa Orkla Care Finlandia varten, millainen rooli tuotemerkki Nutrilettin markkinointiviestinnässä hyödynnettävillä asiantuntijoilla on kuluttajan ostopäätöksessä Nutrilettin painonhallintatuotteista. Työn tarkoituksena oli analysoida, miten asiantuntijoita voisi hyödyntää painonhallintatuotteiden markkinointiviestinnässä. Lisäksi työssä selvitettiin millaisia asiantuntijoita Nutrilettin markkinointiviestinnässä kannattaisi käyttää.

Työn tutkimus koostuu kyselytutkimuksesta sekä kirjallisuuskatsauksesta. Sähköinen kysely kuluttajille toteutettiin Webropol-kyselytyökalua käyttäen ja sitä jaettiin Facebookin kautta Nutrilettin kohderyhmälle marraskuussa 2022.

Tutkimustulokset osoittivat, että markkinointiviestinnässä hyödynnetyt asiantuntijat vaikuttavat kuluttajan ostopäätökseen luomalla tuotteesta positiivisia mielikuvia sekä toimimalla järkeen vetoavana sanoman lähteenä. Painonhallintatuotteiden markkinointiviestintään sopivin asiantuntija on kannustava lääkäri tai ravitsemusterapeutti, joka antaa konkreettisia vinkkejä painonhallintaan ja puhuu painonpudotuksen haasteista. Toimeksiantaja voi hyödyntää tuloksia Nutrilettin markkinointiviestinnän suunnittelussa jatkossa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste